Bölgesel kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma
Citation
Savaşkan Gül, A. (2017). Bölgesel kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.Abstract
Kurumsal kimlik, bir kurumu diğer kurumlardan özellikler bütünüdür ve kuruma birçok hususta
yarar sağlamaktadır. Bu yararların başında, paydaşların nezdinde olumlu bir imaja sahip olmak, artan
çalışan motivasyonu ve bağlılığının yanı sıra, güçlü bir kurumsal itibara sahip olmak gelmektedir. Bu
çalışmanın amacı Türkiye’deki kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin belirlenmesidir.
Böylelikle, kalkınma ajanslarına, kurumsal kimlik uygulamaları konusunda öneriler getirilmesi ve bu
alanda herhangi bir çalışma bulunmadığından ulusal alan yazına katkı sağması hedeflenmiştir. Bu hedef
doğrultusunda Türkiye’de faaliyet gösteren 26 kalkınma ajansının kurumsal internet sayfalarına dayalı bir
doküman incelemesi yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analiziyle analiz edilmiştir. Elde
edilen bulgular kalkınma ajansların kurumsal kimlik uygulamaları konusunda tecrübeli olduklarını ancak,
bir takım eksikleri bulunduğunu işaret etmektedir. Tez, kalkınma ajansları ve kalkınma ajanslarına yönelik
çalışma yapan araştırmacılara yönelik öneriler ile son bulmaktadır. Corporate identity is a combination of characteristics differing the organization from other
organizations and provides many benefits to the organization. At the beginning of these benefits is to have
a positive image at the head of the stakeholders, creating a strong corporate reputation as well as increased
employee motivation and commitment. The purpose of this study is to determine the corporate identity
components of the development agencies operating in Turkey. Thus, it is aimed to provide suggestions on
corporate identity practices of development agencies and contribute to the literature since there is no work
on this field. In line with this goal, a web site based document analysis was held by examining institutional
web pages of 26 development agencies operating in Turkey. Collected data were analyzed with descriptive
analysis and content analysis. The findings show that development agencies are experienced in the practice
of corporate identity, but there are some shortcomings. The thesis ends with suggestions for development
agencies in terms of corporate identity practices and for researchers working on development agencies.