Yapılandırmacı öğrenme kuramına göre Almanca derslerinde materyal hazırlanması
Künye
Bozlar Balcı, İ., Serindağ, E., Balcı. U. (2017). Yapılandırmacı öğrenme kuramına göre Almanca derslerinde materyal hazırlanması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 7 (1/1), 123-135.Özet
Uzun yıllar davranışçı yaklaşıma göre şekillendirilen eğitim programları son birkaç yıl içinde yerini hızlı bir
şekilde yapılandırmacı yaklaşıma bırakmıştır. Bu yaklaşım öğrencinin daha önce öğrenmiş olduğu eski bilgiler ile
yeni öğrendiği bilgiler arasındaki bütünleyici ilişkiye dayanmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımın eğitim merkezli
değil de öğrenim merkezli olması bu kuramın diğer bir ayırt edici özelliğidir. Bu çalışmada öğrenci merkezli
öğrenmeyi benimseyen yapılandırmacı yaklaşımının Anadolu Liselerinde okutulan ikinci yabancı dil olarak
Almanca derslerinde ne kadar uygulanabildiği ve yapılandırmacı öğrenme kuramının çeşitli materyallerle
desteklenmesinin öğrenci üzerindeki olumlu etkileri araştırılmıştır. Bundan hareketle araştırmanın amacını,
Anadolu Liselerinde okutulan İkinci Yabancı Dil olarak Almanca derslerinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı
örneğinde dil eğitimine yönelik materyallerin hazırlanması oluşturmuştur. Öğretmen öğrenci işbirliği ile
hazırlanan materyaller analiz edildikten sonra yapılandırmacı kurama göre hazırlanan bu materyallerin hazırlık
aşamasında öğrencilerde oluşturduğu dil öğrenmeye ve ortak çalışmaya yönelik olumlu davranışlar tespit edilmiş,
böylece bu kuramın olumlu ve olumsuz yanları nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel araştırma
modeline göre somut verilerle ortaya konmuştur. Die Bildungsprogramme, die lange Zeit nach behavioristischer Methode konzipiert wurden, haben sich in jüngerer
Vergangenheit ihren Platz auf konstruktivistische Lerntheorie verlassen. Diese Lerntheorie beruht auf der
ergänzenden Beziehung der Vor- und Nachkenntnisse. Eine weitere Besonderheit dieser Lerntheorie ist es, dass sie
nicht Lehren, sondern Lernen konzentriert ist. In dieser Arbeit wurde untersucht, inwieweit die konstruktivistische
Lerntheorie, die sich auf das Lernen konzentriert, an den Anatolischen Gymnasien im Unterricht Deutsch als
Fremdsprache angewendet wird. Außerdem wurde in dieser Arbeit Materialerstellung nach der
konstruktivistischen Lerntheorie und ihren positiven oder negativen Einfluss auf die Schüler/innen erforscht. In
diesem Zusammenhang bildete den Ziel dieser Arbeit Materialerstellung nach der konstruktivistischen Lerntheorie
im Unterricht Deutsch als Fremdsprache an den Anatolischen Gymnasien. Die Materialen, die in Zusammenarbeit
der Schüler und des Lehrers vorbereitet wurden, wurden zuerst einzeln analysiert, danach wurde sich darum
bestrebt, um festzustellen, ob die Vorbereitungsphase der vorgestellten Materialen die Lernmotivation der Schüler
erhöht und ihre Neigung zum Fremdsprachenlernen positiv beeinflusst. Die gesammelten Dateien wurden nach
hermeneutischer Methode analysiert.