Duvarların görsel arkeolojisinin bir tezahürü “Jacques Vılleglé”
Citation
Balseçen, H. (2018). Duvarların görsel arkeolojisinin bir tezahürü “Jacques Vılleglé”. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 8 (1/1), ss. 20-28.Abstract
Kent duvarlarındaki görsel kültür, topluma ve sanata sunulan önemli bir ayna görevini sürdürmektedir. Sokağın
sessiz ve derin çığlığını duvarlara yapıştırılmış film, reklam afişi ve grafiti öğeleriyle anlamak mümkündür. Her ne
kadar bu dış mekân yüzeyleri gündelik yaşam pratiğinde sıradan ve anlamsız bir dünya gibi görünse de, aslında bu
yüzeyler toplumun sanatının, kültürünün ve biliminin göstergesi, bir anlamda o toplumun arkeolojik kazı alanları
gibidir. Bu arkeolojik metaforun paralelinde gelişen önemli bir olgu da sokağın ve duvarların estetik dilinin,
sanatçı vasıtasıyla bir sanatsal propaganda aracına dönüşmesi olmuştur. Bu dönüşümü kolaj ve dekolaj estetiği
içerisinde sergi mekânına taşıyan öncü sanatçılardan biri, Fransız sanatçı Jacques Villeglé olmuştur. Bu
doğrultuda;
Bu araştırma, kent duvarlarının yüzeyindeki kültürel göstergeler olan film ve reklam afişlerinin, sanata ve topluma
kattığı rolü ve bunun Jacques Villeglé‟nin eserlerine nasıl dönüştüğü üzerinde durulmuştur. The visual culture on the walls of the city continues to serve as an important mirror of society and art. It is possible
to grasp the silent and deep scream of the street with the film, advertisement poster and graffiti items on the walls.
Although these exterior surfaces may seem like ordinary and meaningless worlds in everyday life practice, these
surfaces are in fact a sign of society art, culture and science, a sort of archaeological excavation of that
community. An important phenomenon paralleling this archaeological metaphor has been the transformation of the
aesthetic language of the walls and walls into an artistic propaganda vehicle through the artist. Jacques Villeglé,
one of the leading artists who carried this transformation into the exhibition space in collage-decolourization
aesthetics, became a French artist. In this direction;
This research, focuses on the role of art and society to film and advertising banners, which are cultural indications
on the walls of the city walls, and how it transforms into the works of Jacques Villeglé.