Erken çocukluk dönemi din eğitiminde ebeveyn tutumlarının etkisi
Citation
Çın, A. (2020). Erken çocukluk dönemi din eğitiminde ebeveyn tutumlarının etkisi. Batman Akademi Dergisi, 4 (2), ss. 45-60.Abstract
Erken çocukluk döneminde verilen din eğitimi,
çocuğun dini alt yapısını oluşturduğu gibi yaşamın
ilerleyen dönemlerinde de dinle ilgili olanı idrak
etmesine ve içselleştirmesine katkıda
bulunmaktadır. Erken çocukluk döneminde çocuğun
en fazla zaman geçirdiği bireyler anne-baba
olmaktadır. Ebeveynin, çocuk ile iletişim tarzı
çocuğun gelişiminde çok önemli etkiler bırakıp,
gelecekte nasıl bir insan olacağının da belirleyecisi
olacaktır. Ebeveynin sağlıklı bir tutum geliştirmesi
için, çocuğun bedensel, zihinsel, psiko-motor ve
duygusal gelişim alanlarını bilmesi ve bu doğrultuda
din eğitimi vermesi önemlidir. Bu bağlamda
verilecek iyi bir eğitimle çocukta sağlıklı bir din
duygusu kazandırılırken, yanlış ve baskıcı
yöntemlerle dini kişilik gelişimi olumsuz yönde
etkilenir. Bu çalışmada erken çocukluk dönemi din
eğitiminde ebeveyn tutumlarının etkisini belirlemek
amaçlanmıştır. Bu doğrultuda alan yazında ebeveyn
tutumlarının erken çocukluk dönemi dini inanç ve
tutumların gelişimi üzerindeki etkisi ile ilgili
çalışmalar incelemiştir. Çocuğun gelişiminde
ebeveyn tutumları araştırılmış ve çocuğun din
eğitimine en uygun ebeveyn tutumunun demokratik
ve destekleyici ebeveyn tutumu olduğu; bu tutumun
İslami yaşam anlayışına da uygun düştüğünü
söyleyebiliriz Religious education given in early childhood not
only constitutes the religious background of the
child, but also contributes to the understanding and
internalization of what is religious in the later period
of life. The individuals with whom the child spends
the most time in early childhood are parents. The
communication style of the parent with the child has
a very important effect on the child's development. It
will also determine what kind of person we will be in
the future. In order for the parents to develop a
healthy attitude, it is important for the child to know
the physical, mental, psycho-motor and emotional
development areas and to give religious education in
this direction. In this context, while a healthy sense
of religion is gained in the child with a good
education, religious personality development is
negatively affected by wrong and oppressive
methods. In this study, it is aimed to determine the
effect of parental attitudes in early childhood
religious education. In this direction, the effects of
parental attitudes on the development of early
childhood religious beliefs and attitudes have been
examined in the literature. Parental attitudes in the
development of the child have been researched and
it was found that the most appropriate parental
attitude towards the child's religious education is a
democratic and supportive parental attitude; We can
say that this attitude fits with the Islamic
understanding of life.
Source
Batman Akademi DergisiVolume
4Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1351246https://hdl.handle.net/20.500.12402/2525
Collections
- Cilt 4, Sayı 2 [4]
The following license files are associated with this item: