Kent markalaşması üzerine kavramsal bir araştırma
Citation
Serçek, S. (2018). Kent markalaşması üzerine kavramsal bir araştırma. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 8 (2/1), ss. 1-11.Abstract
Kent ile ilgili olumlu imajın oluşması ve markalaşmasının amacı, başta turizm sektörü olmak üzere şehirlerin
farklı alanlarda gelişme göstermesini sağlamaktır. Gelişen dünyada tüm destinasyonlar, yerleşikleri için daha iyi
bir yaşam kalitesi oluşturmak ve diğer destinasyonlar ile rekabet edebilmek amacıyla stratejiler geliştirmeye
çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası alanda rekabet ortamının artması, şehir markalaşması çalışmalarına ağırlık
verilmesini beraberinde getirmiştir. Küreselleşme ile birlikte şehirler yalnız kendi ülkelerindeki diğer şehirlerle
değil, aynı zamanda başka ülkelerdeki şehirlerle de rekabet etmek zorunda kalmışlardır. Bu nedenle şehirler
markalaşma çalışmalarına önem vermek zorunda kalmışlardır. Kent ile ilgili tüm bilgilerin sembolik bir biçimde
şekillenmesi şehirlerin markalaşması sürecini oluşturur. Bu çalışmanın amacı; bakış açıları, yaklaşımlar,
değişkenler, yöntemler ve ele alınan ilişkili kavramlar açısından sistematik bir literatür analizi ile dünyadaki kent
markalaşmasına örnekler vererek kent markalaşmasına ilişkin bir çerçeve çizmektir. Bu bağlamada ülkesel,
bölgesel ve kentsel bazda hangi sembollerin ön plana çıktığı araştırılmaktadır. The aim of creating a positive image and branding in the city is to enable cities to develop in different areas,
particularly in the tourism sector. All the destinations in the developing world are trying to develop strategies to
create a better quality of life for their inhabitants and to compete with other destinations. The increasing
competition in the national and international arena brought about the importance of city branding efforts. With
globalization, cities have had to compete not only with other cities in their own countries but also with cities in
other countries. For this reason, cities have had to give importance to branding studies. The symbolic formation of
all information about the city constitutes the process of branding of cities. The purpose of this study is; is to draw a
framework for urban branding by giving examples of city branding with a systematic literature analysis in terms of
perspectives, approaches, variables, methods and related concepts. In this context, it is explored which symbols
stand out in national, regional and urban terms.
Source
Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri DergisiVolume
8Issue
2/1URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/607196https://hdl.handle.net/20.500.12402/2533
Collections
The following license files are associated with this item: