Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirmeye yönelik bir algı araştırması
Citation
Yıldırmaz, A. (2020). Üniversitelerdeki halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirmeye yönelik bir algı araştırması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 10 (2), ss. 34-54.Abstract
Üniversiteler, sürdürdükleri çok yönlü sosyal, kültürel, sportif faaliyetlerle de hem öğrencilerle hem de
bulundukları bölge halkıyla bütünleşmektedir. Bir üniversitenin tüm tanıtım ve halkla ilişkiler
tekniklerinin kullanılmasının yanında en önemli tanıtımının, öğrenim gören öğrencilerin ve
mezunlarının kalitesi ile olacağı açıktır. İyi yetişmiş ve üniversitesinden memnun olan her öğrenci
aynı zamanda üniversitenin tanıtım elçisidir. Araştırmanın amacı; Amasya Üniversitesi öğrencilerinin
üniversitenin halkla ilişkiler faaliyetlerine bakışını belirlemektir. Böyle bir ortamda kamu kurumu
olarak üniversiteler, hizmetlerini daha kaliteli sunmak için, hedef kitlelerini doğru olarak algılayabilme
ve onları memnun edebilme amacının en önemli sağlayıcısı olarak halkla ilişkilere gereken önemi
vermelidirler. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenden
rastgele örneklem yöntemiyle öğrenciler seçilmiş, hazırlanan anketler 445 öğrenci üzerinde her
bölümden öğrencinin katılımının sağlanmasına dikkat edilerek uygulanmıştır. Elde edilen veriler
istatistiksel modeller kullanılarak analiz edilmiş, tablo haline getirilerek yorumlanmıştır. Universities integrate with both the students and public in the district with social, cultural and sporting
activities they organize. It is clear that publicity of a university is achieved mostly with the quality of
its students besides all the publicity and public relations techniques. All students that are well educated
and pleased with their university are publicists of the university. The aim of the research is to
determine the view of the students of Amasya University to the application of the university with
public relations. In such an environment, universities, as a public institution, have to give necessary
importance to public relations to provide better quality services, to sense target audiences correctly and
to please them. The students of Amasya University constitute the population of the research. Students
from the population were selected randomly and surveys applied to 445 students ensuring that students
from each department participated. The results were analyzed, tabulated and interpreted using
statistical models.
Source
Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri DergisiVolume
10Issue
2The following license files are associated with this item: