Müzik teorisi dersindeki üç sesli akorlar konusunun pratik öğretilmesi üzerine yaklaşımlar
Citation
Cebe, R. (2020). Müzik teorisi dersindeki üç sesli akorlar konusunun pratik öğretilmesi üzerine yaklaşımlar. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 10 (2), ss. 70-76.Abstract
Müzik dilinin kurallarını belirleyen ve bunların kullanılışlarını açıklayan, müzikolojiden özerkleşerek
kendi başına müziği inceleyen bir bilim dalı olan müzik teorisi, içerisinde birçok konuyu barındırır. Bu
konulardan birisi de üç sesli akorlardır. Herhangi bir sesten üçlü ve beşli çıkıldığında kurulan dikey
bütünlüğe üç sesli akor denir. Herhangi bir sesten çıkılacak üçlü ve beşlinin niteliği akora verilecek
tanımlamayı belirler. Bu açıdan akorların niteliklerinin anlaşılabilmesi için aralık konusunun iyi
bilinmesi gerekmektedir. Akor en az üç sesten oluşsa da bazı teori kitaplarında iki sesten oluşan
bütünlüğe de akor dendiği görülmektedir. Türkiye’de yayınlanan teori kitaplarında üç sesli akorlar
konusu tam olarak anlaşılabilecek bir şekilde detaylandırılmamıştır. Bu çalışmada Müzik Teorisi
Dersinin en temel konularından biri olan bu konunun var olan bazı teori kitaplarındaki aktarım
biçimleri, bu aktarım biçimleri ışığında konunun detaylandırılması ve detaylandırmaların pratik bir
şekilde öğretilmesi üzerinde durulacaktır. Music theory, which defines the rules of music and explains their use, is autonomized from musicology
and examines music on its own. One of these issues is the subject of three voice chords. The vertical
integrity established when the triple and five is output from any sound is called a three voice chord. The
nature of the trio and the quintet to be out of any voice determines the definition to be given to the
chord. In order to understand the qualifications of the chords in this respect, it is necessary to know the
subject of the range well. Although the chord is composed of at least three sounds, in some theory books
it is seen that the two-tone integrity is called chord. Three voice chords issues not detailed in the theory
books published in Turkey in a way that can be fully understood. In this study, one of the most important subjects of the Theory of Music course will be the transfer forms in some of the existing
theory books, the elaboration of the subject in the light of these forms of transfer and the practical
teaching of the elaborations.
Source
Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri DergisiVolume
10Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1097916https://hdl.handle.net/20.500.12402/2618
Collections
The following license files are associated with this item: