Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde tahmin-gözleaçıkla (TGA) yönteminin etkisi
Citation
Öner Sünkür, M., İlhan, M., Sünkür, M. (2013). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde tahmin-gözleaçıkla (TGA) yönteminin etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4), ss. 519-534. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS955Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık
konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesine TGA yönteminin etkisi
araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak, çalışma ön test-son test kontrol gruplu
deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmaya 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar
Dönemi’nde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği
programına kayıtlı 83 öğrenci dâhil edilmiştir. 42 öğrencinin bulunduğu deney
grubunda TGA yöntemine göre öğretim yapılırken, 41 öğrencinin bulunduğu
kontrol grubunda doğrulama laboratuvar yaklaşımı kullanılmıştır. Uygulamalar
4 hafta sürmüş olup 28.03.2011 ile 24.04.2011 tarihleri arasında
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Gümüş, Öner, Kara, Orbay ve Yaman
(2003) tarafından geliştirilen kavram yanılgıları testi ile toplanmıştır.
Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavram
yanılgıları testinden aldıkları puanlar dikkate alınmıştır. Veriler, SPSS paket
programından yararlanılarak ilişkili örneklem t-testi ve ANCOVA testi ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin kavram
yanılgıları ön test ve son test puanları arasında son test puanları lehine
istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Kontrol grubunda ise, ön test ve son
test puanları arasında bir fark bulunduğu ancak bu farkın istatistiksel açıdan
anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, deney ve kontrol grubunun
ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puanları arasında deney grubu
lehine anlamlı fark bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen
bulgulara dayanarak, sınıf öğretmenliği programına devam eden öğrencilerin ısı
ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde, TGA yönteminin doğrulama laboratuvar yaklaşımına göre daha etkili olduğu tespit
edilmiştir. In this study, the effect of laboratory research activities conducted by the
POE method on removing the misconceptions about heat and temperature was
investigated. For the purpose of the study, study was carried out by pretestposttest control group experimental model. 83 students enrolled elementary
school teaching program in 2010-2011 Academic Year Second Semester were
included in the study. While POE method was used in experimental group
consisting 42 students, verification laboratory approach was used in control
group consisting 41 students. Applications took place between March 28, 2011
and April 24, 2011 for four weeks. The data of the study was collected by
Misconceptions Test developed by Gümüş, Öner, Kara, Orbay and Yaman (2003) To analyze the data obtained from this study, students’ Misconceptions Test
scores were taken into consideration. The data were analyzed by the paired
sample T-test and ANCOVA test with using SPSS 17.0 package program.
According to results of the study, there is a significant difference between
experimental group’s misconceptions pre-test and post-test scores in favor of the
post-test scores. There is also a difference between control group’s
misconceptions pre-test and post-test in favor of the post-test. But the difference
isn’t significant, statistically. It was also found that the difference between posttest scores of the experimental group experiencing POE method and the control
group experiencing verification laboratory approach corrected for pre-test
measurements is significant statistically. In this case, it can be said that POE
method is more effective on removing pre-service Elementary School Teachers’
misconceptions about heat and temperature by analogy with verification
laboratory approach. Based on these results, it can be said that POE method is
more effective on removing pre-service Elementary School Teachers’
misconceptions about heat and temperature by analogy with verification
laboratory approach.
Source
The Journal of Academic Social Science StudiesVolume
6Issue
4URI
http://dx.doi.org/10.9761/JASSS955https://jasstudies.com/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=1216116803_27%C4%B0lhanMustafa-vd-519-534.pdf&key=26698
https://hdl.handle.net/20.500.12402/2813
Collections
The following license files are associated with this item: