Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖner Sünkür, Meral
dc.contributor.authorArıbaş, Sabahattin
dc.contributor.authorİlhan, Mustafa
dc.contributor.authorSünkür, Murat
dc.date.accessioned2021-04-07T10:30:30Z
dc.date.available2021-04-07T10:30:30Z
dc.date.issued2012-12-01en_US
dc.identifier.citationÖner Sünkür, M., Arıbaş, S., İlhan, M., Sünkür, M. (2012). Tahmin et–gözle–açıkla yöntemi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), ss. 25-35.en_US
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/231604
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12402/2814
dc.description.abstractBu araştırmada Tahmin Et-Gözle-Açıkla stratejisi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Bu amaca uygun olarak araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırma ön tutum ölçeğinden aldıkları puanları birbirine denk olan iki 7. sınıf üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda TGA destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerine göre öğretim yapılırken kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinlikler uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kaya (2002) tarafından geliştirilen fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı fark tespit edilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldığı puanlar arasında son tutum puanları lehine bir fark olduğu belirlenmiş, ancak bu fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Araştırmada ayrıca deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin deney öncesi ölçümlere göre düzeltilmiş son tutum ölçeğinden aldığı puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı farkın olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of POE Strategy assisted Reflective Thinking Based Activities on the science and technology course attitudes of students has been investigated. For this purpose, this study was carried out according to pretest-posttest controlled group model. The research conducted with two groups. Groups are selected as two 7th grade classes that have equal scores from pre-attitude scale. In gathering research data attitude scale developed by Kaya (2002) has been employed. In the research POE assisted reflective thinking activities were conducted in test group while in control group activities proposed by Ministry of National Education were executed. As a result of this research, it has been determined that there is a significant difference between experimental group students’ pre and post attitude scale points A difference between control group students’ pre and post attitude scale points was found in favor of the students’ post attitude scale. But this difference is not significant statistically. Moreover, in this research, a significant difference between experimental and control group students’ post attitude points revised according to pre-test measures was found in favor of the experimental group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectTahmin Et-Gözle-Açıklaen_US
dc.subjectYansıtıcı Düşünmeen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectKimya Eğitimien_US
dc.subjectPrediction-Observation-Explanationen_US
dc.subjectReflective Thinkingen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectChemistry Educationen_US
dc.titleTahmin et–gözle–açıkla yöntemi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of activities based on reflective thinking assisted by prediction–observation–explanation method on the science and technology course attitudes of 7th grade studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBatman Üniversitesi Fen - Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2947-0981en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1804-002Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8513-7860en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess