Türkiye’de lise tarih ders kitaplarında Aleviler
Citation
Arslan, Y. (2014). Türkiye’de lise tarih ders kitaplarında Aleviler. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 3(2), ss. 166-186. https://doi.org/10.17497/tuhed.185600.Abstract
Bu araştırmada Türkiye’deki lise tarih ders kitaplarında Alevilere dönük herhangi bir
ayrım yapılıp yapılmadığı, yapılıyor ise nasıl yapıldığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada
nitel araştırma yöntemi ve doküman incelemesi tekniği kullanılmış, lise tarih ders kitaplarının
içerik analizleri yapılarak bulgulara ulaşılmıştır. 2013-14 yılında devlet okullarında okutulan 9.
10. 11. 12. sınıf lise tarih ders kitapları araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada
lise tarih ders kitaplarında Alevilere “görünmez kılma, kalıp yargılama, seçmecilik ve
dengesizlik, gerçekçi olmayış, parçalama ve yalıtma, dil” gibi ayrımcılıklar yapıldığı yönünde
sonuçlara ulaşılmıştır In this research towards the Alevis in high school history textbooks were performed
to determine whether there had been any discrimination. A qualitative research method and
document analysis techniques and content analysis were used. In 2013-14 years, the 9th 10th
11th 12th grade in history textbooks study sample consisted of. In this article it has been
revealed in high school history textbooks "invisibility, stretyping, eclecticism and instability,
unreality, fragmentation and isolation, language" have been introduced together against Alevis
with the evidence of discrimination made.
Source
Türk Tarih Eğitimi DergisiVolume
3Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: