Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorNerse, Serdar
dc.date.accessioned2021-06-01T08:12:38Z
dc.date.available2021-06-01T08:12:38Z
dc.date.issued2017-12en_US
dc.identifier.citationNerse, S. (2017). Çocuk tüketim alışkanlığında farklılıklar ve toplumsal yeri. I. Uluslararası Mardin Kültür ve Medeniyet Kongresi, 07-10 Aralık 2017, Mardinen_US
dc.identifier.isbn9786059885331
dc.identifier.urihttps://www.europenjournal.com/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12402/3090
dc.description.abstractBu çalışmada, çocukların tüketim alışkanlıkları araştırılarak, çocuk sosyolojisi ve tüketimine ilişkin kavramsal katkıda bulunmayı amaçlamaktayız. Çocukların tüketimi konusunda giderek artan bir araştırma grubu mevcut olmasına rağmen, çocuklar ve çocukluk genellikle yalnızca tüketimin gerçekleştiği bağlamlardan biri olarak görülmektedir. Ayrıca, tüketim uygulamaları, çocukların beceriksiz (çocuk) yetkin (yetişkin) tüketiciye taşınması şeklinde sosyalleştiği bir şey olarak görülüyor. Güçlendirilmiş ve istismar edilen çocuk tüketiciler arasında da ayrımlar bulunurken, aynı zamanda çocuklar tüketim kültürü olabilecek ilişkiler de üretmektedir. Diğer taraftan, tüketim alışkanlığı çoğunlukla, çocukluk deneyimi dışında duran bir alışkanlık olduğundan bunun bir sonucu olarak sömürücü ve yönlendirilemeyen, çocuğun yaşamında yetki sahibi olan, bir şey olarak görülmektedir. Bu çalışma, sosyal bilimler alanında gerçekleştirilen varsayımların ötesine geçerek, 6-10 yaş arası bir çocuk grubuyla tüketim biçimlerini öğrenmeye ilişkin bir uygulamaya dayanmaktadır. Çocukların tüketim alışkanlıklarını detaylı bir şekilde anlatılabilmesi için derinlemesine görüşme tekniği tercih edilmiştir. Çocukların alışveriş gezileri ve günlük hayattaki kültürel, oyun ve diğer eğlence tüketimlerine ilişkin sorulara yer verilmiştir. Çocukların tüketim yolları ve farklılıkları araştırılmış ve özellikle aile, akran grupları ve piyasa etkisi incelenmiştir. Dolayısıyla, çocukların tüketim uygulamasında, yalnızca küçük tüketicilerden ziyade tüketim yönlerini içeren kendi toplumsal dünyalarını sürekli yaratan ve yeniden yaratan sosyal aktörler olduklarına dair özgün bir bakış açısı sağlanması amaçlanmaktadıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİksad Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectÇocuk Sosyolojisien_US
dc.subjectTüketim Uygulamalarıen_US
dc.subjectTüketim Sosyolojisien_US
dc.subjectÇocukların Sosyalleşmesien_US
dc.titleÇocuk tüketim alışkanlığında farklılıklar ve toplumsal yerien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalI. Uluslararası Mardin Kültür ve Medeniyet Kongresi, 07-10 Aralık 2017en_US
dc.contributor.departmentBatman Üniversitesi Fen - Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2018-9478en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess