Çocukken iki dilli olmakla sonradan iki dilli olmak paralel olabilir mi?
Citation
Yaş, E. (2019). Çocukken iki dilli olmakla sonradan iki dilli olmak paralel olabilir mi?. Journal of Current Debates in Social Sciences, 2(2), ss.243-249. https://dx.doi.org/10.37154/ijopec.2019.10Abstract
Globalleşen dünyada yabancı dil öğrenme gittikçe önem kazanmaktadır. Bu durum
dil öğrenme araştırmalarında yeni gelişmelere neden olmaktadır. Bu çalışmanın
amacı ikinci dili öğrenmenin çocuklukta mı yoksa sonrasında mı daha iyi olacağını
ortaya koymaktır. Diğer bir değişle iki dilliliğin hangi dönemde olursa daha iyi
olacağı sorusunu araştırmaktır. Bu soruya yanıt vermek için konuya ilişkin dil bilim
çevresindeki önemli kaynaklar gözden geçirilmiştir. Literatürde bahsi geçen önemli
araştırmalar ve teoriler taranmış, değerlendirilmiş, birinci dil ve ikinci dil
öğrenimiyle ilgili bilgiler aktarılmış, konu bilimsel açıdan ele alınmıştır. Bu
bağlamda, 12 yaş öncesi ve sonrası dil öğrenmenin (tek-, iki-, üç-,dört veya çok
dillilikte) yeterlilik seviyesini etkileyen yaş, beyin işlevselliği, kişisel farklıklar,
ortam farkı, sosyal, siyasal, ekonomik ve dile bakış acısı gibi birçok nedenin olduğu
ortaya çıkmıştır. İki dil arasındaki sistem farkı; özellikle de tonlama ve telaffuz
zorluklarından dolayı kritik dönem sonrası (12 yaş civarı) iki dilliliğin, çocukluk
dönemi iki dillilik gibi olamayacağı görüşü ağırlık kazanmıştır. In the globalizing world foreign language learning is becoming more and more
important. This case leads to new developments in language learning research. The
purpose of this study is to depict whether the second language learning would occur
better in the childhood or later. In other words to investigate the question of in which
period of bilingualism it will be better. In order to answer this question, important
sources in the linguistic field, related to the topic, were highlighted. The important
researches and theories mentioned in the literature have been examined, evaluated,
information about the first and second language learning has been given and the
subject has been discussed from the scientific point of view. In this context, it has
been understood that many reasons exist affecting the level of proficiency of preand post-12 year’s language learning (in mono-, bi-, tri-, quadra- or multi-,
lingualism) such as age, brain function, individual differences, ambience
differences; social, political, economic background and how to regard the language.
The idea that bilingualism after the critical period (around the age of 12) could not
be as that of the childhood has been gained weight, due to the system differences
between two languages, especially the difficulties in intoning and pronouncing.
Source
Journal of Current Debates in Social SciencesVolume
2Issue
2The following license files are associated with this item: