Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi
Citation
Yıldız, B. Adin, M. Ş, İşcan, B., Seven, B. (2018). Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi. 1st International Engineering and Technology Symposium (IETS 2018), 3-5 May 2018. Batman.Abstract
Kam mili, subaplara hareket veren bir parçadır.
Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu
hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak
açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar
açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve
akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili,
krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme
sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri
genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya
dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle
sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme
bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda
örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz
kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca
günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için
bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili
bulunmaktadır[2] The camshaft is a part that is given movement to
valves. Tthis is a auxiliary shaft of the motor that has taken movement
from the crankshaft. Thanks to these movements, exhaust and air
valves turns on and turns off on a regular basis. The purpose of
the on-off : The air goes into cylinder when valves opened. After
that, the burning occurs and then the dirty air goes from the
exhaust. The camshaft is driven by the crankshaft and it rotates a
half the number of the rotation speed. [1]. The camshafts usually
product in one single piece that hammered the high quality steel
alloys. The cam surfaces harden by heat treatments. Usually,
There are two cams in camshaft for each cylinder. Thats are
suction part and exhaust. On some engines as a boxer type 4-
cylinder engine, an inlet and an exhaust cam open valves of the
two cylinder. Also in DOHC engines used todays has a camshaft
for valves of suction and also for valves of exhaust [2].
Source
1st International Engineering and Technology Symposium (IETS’18)The following license files are associated with this item: