Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYıldız, Bilal
dc.contributor.authorAdin, Mehmet Şükrü
dc.contributor.authorİşcan, Bahattin
dc.contributor.authorSeven, Burhan
dc.date.accessioned2021-08-17T09:34:17Z
dc.date.available2021-08-17T09:34:17Z
dc.date.issued2018-05en_US
dc.identifier.citationYıldız, B. Adin, M. Ş, İşcan, B., Seven, B. (2018). Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi. 1st International Engineering and Technology Symposium (IETS 2018), 3-5 May 2018. Batman.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12402/3163
dc.description.abstractKam mili, subaplara hareket veren bir parçadır. Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili, krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili bulunmaktadır[2]en_US
dc.description.abstractThe camshaft is a part that is given movement to valves. Tthis is a auxiliary shaft of the motor that has taken movement from the crankshaft. Thanks to these movements, exhaust and air valves turns on and turns off on a regular basis. The purpose of the on-off : The air goes into cylinder when valves opened. After that, the burning occurs and then the dirty air goes from the exhaust. The camshaft is driven by the crankshaft and it rotates a half the number of the rotation speed. [1]. The camshafts usually product in one single piece that hammered the high quality steel alloys. The cam surfaces harden by heat treatments. Usually, There are two cams in camshaft for each cylinder. Thats are suction part and exhaust. On some engines as a boxer type 4- cylinder engine, an inlet and an exhaust cam open valves of the two cylinder. Also in DOHC engines used todays has a camshaft for valves of suction and also for valves of exhaust [2].en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBatman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subjectHasar Analizien_US
dc.subjectAşınmaen_US
dc.subjectGerilmeen_US
dc.subjectDamage Analysisen_US
dc.subjectWearen_US
dc.subjectStressen_US
dc.titleMotorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizien_US
dc.title.alternativeNumerical damage analysis of cam shaft used in enginesen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal1st International Engineering and Technology Symposium (IETS’18)en_US
dc.contributor.departmentBatman Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.departmentBatman Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü
dc.contributor.authorID0000-0002-2307-9669en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6100-1555en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9668-734Xen_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage207en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - İdari Personel ve Öğrencien_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess