Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde eğitim
Citation
Can, S., Musayev, İ. (2021) .Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde eğitim. Batman Akademi Dergisi, 5 (1), ss. 229-245.Abstract
Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesi Seyda merkezli olup faaliyetini ona göre sürdürmektedir. Seyda merkezli medreseler medrese geleneğinden gelen ve halk
arasında Seyda olarak bilinen kişiler tarafından kurulan ve ihtiyaçları Seyda’nın
kendisi veya bölge halkı tarafından temin edilen eğitim kurumlarıdır. “Derecik
Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde Eğitim” isimli çalışmamız nitel bir araştırma olup, veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yoluyla elde edilmiştir.
Çalışmanın teorik kısmının oluşturulması için konuyla ilgili yapılan çalışmalar
taranmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan Mevlânâ Hâlid-i
Bağdâdî medresesi tarihi, yapısı, işleyişi konusunda gerekli bilgiler için konuyla
ilgili sorular hazırlanarak medrese ziyaret edilmiş, medrese müderrisleriyle mülakat yapılmıştır. Sorulan sorulara alınan cevaplar düzenli bir şekilde kayıt altına
alınmıştır. Görüşme sonucu elde edilen veriler betimleme yoluyla sınıflandırılmış
ve kategorize edilmiş, belli başlıklar altında sunulmuştur. Mevlana Halid-i Bagdadi Madrasa is based in Seyda and it's activities
continues there. Madrasahs based in Seyda are educational institutions established
by people who came from the Madrasah tradition which is known as Seyda among
the Public and whose needs are met by Seyda or by the people of the region. Our
Study work titled Education in the Derecik Mevlana Halid-i Bagdadi Madrasa is a
qualitative study work and the data were obtained through interviews using qualitative research method. The formation of the theoretical aspect of the study work is
done through studies on the subject having been scanned and evaluated. For the
necessary information about the history, structure and functioning of the Mevlana
Halidi Bagdadi Madrasa which forms the basis of the study , questions were prepared about the subject, the Madrasah was visited and the Madrasah teachers were
interviewed. The answers given to the questions asked were regularly put into
record. The findings obtained as a result of the interview were defined by content
analysis method and presented under categorical headings.
Source
Batman Akademi DergisiVolume
5Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1764006https://hdl.handle.net/20.500.12402/3383
Collections
- Cilt 5, Sayı 1 [11]
The following license files are associated with this item: