Cemal Süreya şiirinde resim sanatı ve renklerin kullanımı
Citation
Karadeniz, M. (2016). Cemal Süreya şiirinde resim sanatı ve renklerin kullanımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (44), ss14-158.Abstract
Cemal Süreya, Batılı resimden önemli ölçüde etkilenmiş bir şairdir. Ancak O, Ece Ayhan ve İlhan Berk’in aksine, figürün
bütünüyle yitmediği somut resme ilgi duyar. Süreya’nın şiirlerindeki Batılı resim etkisi ya bir laytmotif gibi tekrarlanan ve imge değeri
taşıyan birtakım renklerin yoğun kullanımı üzerinden ya da bazı şiirlerde muhtelif Batılı ressamlara dair doğrudan göndermelerle
tezahür eder. Bu durum, Süreya’nın dış dünyanın kavranışında kavramlara değil renklerden mürekkep imgelere öncelik verdiğini ve
muayyen bir sözcük kadrosundan hareketle gerçeküstü tablolar çizmeye çalıştığını düşündürür.Bu çalışma, Batılı resimden gelen
etkilerinve renk kullanımının Süreya’nın şiir estetiğini nasıl ve ne derece etkilediğini ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır. CemalSüreya is a poet who is dramatically influenced from Western drawing. However, contrary to EceAyhan and İlhan
Berk, he is interested in tangible painting in which the figure isn't vanished totally. The impact of Western drawing in poems of Süreya
appears either via the intense usage of certain colours that bear image value and are repeated like a leitmotif or direct reference about
various Western painters in some poems. This situation makes people think that Süreya gave priority to the colours and ink images
instead of notions in the comprehension of external world and tried to draw surrealistic paintings with reference to a certain vocabulary
capacity.This study aims to show how and to what extend the impacts coming from Western drawing and the usage of colours
influence the poem aesthetics of Süreya
Source
Uluslararası Sosyal Araştırmalar DergisiVolume
9Issue
44The following license files are associated with this item: