Aydın, SeçkinBuluttekin, Evin2018-09-212018-09-212018Buluttekin, E. (2018). Sanat ve kent ilişkisi: Sanatın pratik alanlarından biri olarak kent (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.504957https://hdl.handle.net/20.500.12402/1856Sanat ve kent ilişkisi kapsamında hazırlanan bu çalışmada öncelikle kentin sosyolojik, ekonomik, coğrafi, politik tanımlarının yanında bir çok sosyal bilimcinin de yaptıkları tanımlardan yola çıkarak kentin geçmişte var olanı koruyarak onu geleceğe taşıyan ve her dönemini birbirine kolajlayarak geçmişi geleceğe bağlayan bir sistemin ürünü olduğunu söyleyebiliriz. Daha sonraki aşamada kentlerin ortaya çıkışı ve toplumsal gelişimi incelenmiş, kent-köy ayrımı, kentleşme ve kültür ilişkisine değinilmiştir. Kent ve resim ilişkisine bakıldığında ise; resim sanatının tarih öncesi dönemde doğaya hakimiyetin simgesi olarak ortaya çıktığı, sonraki dönemlerde avcılık, savaş, ölüm, aşk gibi temaların işlendiği görülmüştür. Dinin etkisiyle kutsal öyküye yer verilmiş ve daha çok sipariş usulü resimler yapılmıştır. Modern dönemle birlikte sanatçı özgürleşerek hayal gücünü kullanıp, gündelik yaşamı konu alan resimler yapmaya başlamışlar ve kent de ilk etap da fon olarak resim içine girmiştir. Sanayileşme ile birlikte kent tamamen ana konu olarak resim sanatına hakim olmuştur. Bu bağlamda kenti sanatına dahil eden etkilenilen bazı ressamların çalışmalarına yer verilmiştir. Son bölümde ise tez kapsamında yapılan uygulamalar tezin kuramsal perspektifinden bakılarak yorumlamaya çalışılmıştır.In this work which is prepared within the context of art and city relation, we can say that the city is the product of a system which protects what exists in the past and connects it to the future by clip art each other, preserving what exists in the past and starting from the definitions of many social scientists in addition the sociological, economic, geographical and political definitions of thecity. At the next stage, the appearance of cities and their social development were examined and the relation between city and village, urbanization and culture was mentioned. If you look at the relation between city and picture; it was seen that painting art showed up as a symbol of prevailing dominance in the prehistoric era, and the themes such as hunting, war, death and love were processed in later periods. Religious influenced the sacred story and more ordering pictures were made. Along with the modern era, the artist began to make use of his imagination and make pictures about everyday life, and the city entered the painting in the first stage as a fund. With industrialization, the city dominated the art of painting as its main subject. In this context, some of the artists who were involved in the art of the city were included in their work. In the last part, attempts were made to interpret the thesis based on the theoretical perspective of the thesis.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKentPerspektifSanatSanayileşmeArtIndustrializationPerspectiveUrbanSanat ve kent ilişkisi: Sanatın pratik alanlarından biri olarak kentArt and city relationship: City as an art practical areaMaster Thesis71