Uzun Aydın, Derya2021-09-012021-09-012013-04Uzun Aydın, D. (2013). Cumhuriyet dönemine ışık tutan iki heykeltıraş; Mahir Tomruk ve Ali Nijat Sirel. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 3, ss.1-17. DOI:https://dx.doi.org/Jel Kodu: Z002147-3390http://www.istjss.org/resim/2013_spring_3_1.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12402/3198İlk Cumhuriyet kuşağı, artık Cumhuriyeti ve yeni ideolojiyi yansıtmayı düşünmekte, ancak birbirlerini tekrarlayan ve yaratıcılıktan uzak anlayıştan da uzak kalmaya çalışmaktadır. Genel anlamda figürlü çalışmalara ağırlık veren sanatçılar, 1950 ve sonralarında ağırlığı soyut eserlere vermişlerdir. Bu dönem sanatçılara iki önemli isim öncülük eder; Mahir Tomruk ve Nijat Sirel…The first generation of the Republic, no longer reflect the thinking of the Republic and a new ideology, but also to stay away from understanding each other away from repetitive work and creativity. In general, studies focusing on figurative artists, abstract works of the 1950s and afterwards gave weight. Artists of this period leads to two important names; Mahir Tomruk and Nijat Sirel...trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesHeykelAnıtMahir TomrukNijat SirelSculptureMonumentCumhuriyet dönemine ışık tutan iki heykeltıraş; Mahir Tomruk ve Ali Nijat SirelIn light of the republic of involvıng two sculpture; Mahir Tomruk and Ali Nijat SirelArticle3117