Manap, Abdullah2021-04-282021-04-282015-12Manap, A. (2015). Çocukluk yaşantıları ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), ss.822-826.1307-9581https://sosyalarastirmalar.com/https://hdl.handle.net/20.500.12402/3035Bu çalışmanın amacı; ergen ve yetişkinlerin olumsuz çocukluk yaşantılarını ölçmede kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Batman’da öğrenim gören toplam 775 ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların %42.8’ini erkek öğrenciler (N= 332); %57.2’sini kız öğrenciler (n= 443) oluşturmaktadır. Ayrıca katılımcıların %44.51’ini (N= 345) yükseköğretim; %55.49’unu (n= 430) ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçeğin geliştirme aşamasında; ilk aşamada açımlayıcı faktör analizi, sonrasında ise doğrulayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçek 3 faktörlü olarak belirlenmiş; aile yaşantısı (4 madde), okul yaşantısı (4 madde) ve kişisel-sosyal yaşantılar (4 madde) alt boyutlarından oluştuğu görülmüştür. Aile yaşantısı alt boyutunun yük değeri .718 - .802; okul yaşantısı alt boyutunun yük değeri .508-.843; kişisel-sosyal yaşantılar alt boyutunun yük değeri ise .646-.751 arasında değişmektedir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarının ise mükemmel veya kabul edilebilir düzeyde olduğu saptanmıştır. Güvenirlik analizi sonuçları incelendiğinde; aile yaşantıları alt boyutunun cronbach’s alfa değerinin .822; okul yaşantıları alt boyutunun .770; kişisel-sosyal yaşantılar alt boyutunun .695 olduğu belirlenmiştir.The purpose of this work is developing a measurement tool in order to measure the adverse childhood experiences of adolescents and adults. A total of 775 secondary and higher education students who studied 2014-2015 academic year in Batman consist this study group. The participants are % 42.8 male students (N=332) and % 57.2 female students (N= 443). In addition % 44 .51 of participants are university and % 55.49 is high school students. In development section , on the first stage exploratory factor analysis after that the confirmatory factor analysis and reliability analysis were conducted. The scale was identified as a consequence of exploratory factor analysis. Family life (4 sections) , school life (4 sections) , personal-social life (4 sections) were comprised of lower dimensions. Load values of family life subscales is 718-802, school life dimensions are 508-843 and the load values of personal and social experiences subscales ranged from 646–751. confirmatory factor analysis results were found to be excellent or acceptable level. When the reliability analysis results are analyzed family life subscales of Cronbach’s alpha value is 822, school life sub dimension is 770 and personal-social sub dimensions are 695 were determined.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesÇocukluk YaşantılarıGeçerlikGüvenirlikÖlçek GeliştirmeFaktör AnaliziChildhood ExperiencesReliabilityValidityScale DevelopmentFactor AnalysisÇocukluk yaşantıları ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışmasıConference Object841822826