Dursun, Şemsettin2016-05-052016-05-052015Dursun, Ş. (2015). Matematik öğretimi ve inovasyon. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 5 (2), ss. 163-175.2147-48772459-06141440574134http://www.yasambilimleridergisi.com/makale/pdf/1440574134.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12402/1581Matematik, zihinsel fonksiyonların gelişimine katkı yapan, çok değişkenli fonksiyonlar perspektifinde olayları ve olguları daha objektif ve daha rasyonel bir şekilde değerlendirmemizi sağlayan, hayatı kolaylaştıran sistematik bir bilim dalıdır. Ayrıca matematik, diğer bilimlerin anlaşılmasında ve anlamlandırılmasında da önemli katkıları olan bir bilim olup, yeniliğe ve gelişime sürekli açıktır. Bu bağlamda, genel olarak yenilik veya yenilikçilik anlamına gelen inovasyon kavramı, genelde eğitimin özelde de matematik eğitim ve öğretiminin gelişimine önemli katkılar yapabilir. Bu nedenle, inovasyon odaklı bir anlayışla yapılacak matematik eğitimi ve öğretimi hem öğrenme hem de öğretim açısından faydalı olabilir. Bu çalışmada, matematik eğitimini ve öğretimini yapılandırırken inovasyon kavramının ne olduğu, önemi, çeşitleri, temel ilkeleri ve parametreleri açıklanmıştır. Buradan hareketle, inovasyon odaklı bir matematik öğretimi yaklaşımının gerekliliği ve önemi üzerinde durulmuştur.Mathematics is a systematic branch of science that contributes to the improvement of mental functions, evaluates events and state of affairs in a manner of more objective and rationalist way in the light of multi-variable functions and makes the life easier. Furthermore, Mathematics, which has significant contributions in understanding and giving meaning to other sciences, is always open to innovation and development. All around the world, it is seen that innovation that means change or innovativeness contributes the education in overall and the improvement of mathematics education and teaching in private. With this regard, it is clear that building innovation-based mathematical education and teaching will be beneficial. In this study, the importance of innovation is focused on, and the fundamental parameters of labour-force in innovation are explained as mathematics education is constructed. Also, an important and essential innovation-based approach of mathematical teaching is presented and some important advices are offered with this regard.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik öğretimiİnovasyonİnovasyon odaklı matematik öğretimiMathematics teachingInnovationMathematics education based on the innovationMatematik öğretimi ve inovasyonMathematıcs teachıng and innovatıonArticle52163175