Arslan, Yusuf2021-04-282021-04-282014-04Arslan, Y. (2014). Türkiye’de kan davası, intihar ve cezaevi vakalarının okul hayatındaki başarısızlık üzerindeki etkileri. I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbulhttps://ejercongress.org/https://hdl.handle.net/20.500.12402/3027Okul hayatında başarısızlık dünyada ve ülkemizde giderek artış gösteren bir olgudur. Buna göre, derslerde varlık gösterememe, kötü notlar alma ve ders çalışmamak şeklindeki davranışlar okul hayatında başarısızlık olarak tanımlanabilir. Öğrenci başarısızlığının aileden kaynaklanan nedenlerden (Dodurgalı, 2000:107-108), sosyal ve ekonomik nedenlerden (Tezcan, 1997:228), psikiyatrik nedenlerden (Abalı, 2007:15-19), başarı güdüsünü engelleyen kişisel etmenlerden (Kasatura, 1991:75-81), eğitim sisteminin yapısından kaynaklanan sorunlardan (Çuhadaroğlu, 2006:67), okuldan, okul idaresinden, öğretmenlerden kaynaklanan nedenlerden (Bırtıl, 2011:7-9) kuşkusuz bağımsız değildir. Ancak bu makalede özellikle, intihar, kan davası ve cezaevlerinin okul hayatındaki başarısızlık üzerindeki etkileri ve sonuçları üzerinde durulmuş, diğer başarısızlık nedenleri kapsam dışı bırakılmıştır. Bunun nedeni araştırma evreni olan Batman kentinin sosyolojik arka planı ile ilişkilidir. Çünkü Batman yöresi kan davası, intihar ve cezaevi vakaları gibi olayların çok sık yaşandığı bir bölgedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesİntiharKan DavasıCezaeviEğitimOkul Hayatında BaşarısızlıkTürkiye’de kan davası, intihar ve cezaevi vakalarının okul hayatındaki başarısızlık üzerindeki etkileriConference Object