Filiz, Mustafa2022-02-012022-02-012021-12-29Filiz, M. (2021). Türkiye’de hemşirelik bölümünün eğitsel ve akademik yapısı. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 11 (2), ss.78-95.2459-0614https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2004798https://hdl.handle.net/20.500.12402/4185Amaç: Hemşirelik bölümünün akademik yapısı ve eğitim durumları ile ilgili genel profili ortaya koymaktır. Yöntem: 2020 yılında yükseköğretim kurumları sınavı ile öğrenci kabul eden lisans düzeyinde eğitim veren hemşirelik okulları dâhil edilmiştir. Verilerin analizinde Excel ve SPSS 25 paket programları kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistikler kullanılarak değerlendirme yapılmıştır. Kategorik değişkenlerin gösterilmesinde yüzde ve frekans değerler kullanılırken sürekli değişkenler için ortalama, minimum ve maksimum değerler kullanılarak tablolar oluşturulmuştur. Yükseköğretim Kurumu atlas veri tabanı, üniversitelerin ve yükseköğretim kurumunun resmi sitelerinden veriler elde edilmiştir. Bulgular: Mevcut durumda 93 kamu üniversitesinde hemşirelik okulunun olduğu, 2020 yılında 13.005 öğrenicinin kayıt yaptırdığı, mevcut öğrenci sayısının 54.397 kişi olduğu görülmüştür. Akademik yapı olarak 2.226 öğretim elemanın görev aldığı ve neredeyse tamamının lisans mezuniyetinin hemşirelik olduğu görülmüştür. Sonuç: Hemşirelik bölümü akademik ve öğrenci yapısı olarak giderek artış gösteren bir bölümdür. Bölümlerin niteliklerinin geliştirilerek daha kaliteli hemşirelerin yetiştirilmesine çaba sarf edilmesi önem arz etmektedir. Diğer yandan sunulan eğitimlerin içeriklerinin değerlendirilerek akreditasyonlarının sağlanması ve nitelikli hemşire eğitiminin Sağlık Bakanlığı 2023 vizyonunda daha fazla öne çıkarılmasının faydalı olacağı öngörülmektedir.Aim: To reveal the general profile of the academic structure and educational status of the nursing department. Methods: Nursing schools that accept students with the examination of higher education institutions in 2020, providing education at the undergraduate level are included. Excel and SPSS 25 package programs were used in the analysis of the data. Evaluation was made using descriptive statistics. While percentage and frequency values were used to show categorical variables, tables were created by using mean, minimum and maximum values for continuous variables. Data were obtained from the atlas database of the Higher Education Institution, the official sites of universities and higher education institutions. Results: In the current situation, it has been seen that there are nursing schools in 93 public universities, 13,005 students registered in 2020, and the current number of students is 54,397. It has been observed that 2,226 academic staff are employed as an academic structure and almost all of them have undergraduate degrees from nursing. Conclusion: Nursing department is a department that is increasing in terms of academic and student structure. It is important to make an effort to train more qualified nurses by improving the qualifications of the departments. On the other hand, it is anticipated that the content of the trainings offered will be evaluated and accredited, and qualified nurse training should be emphasized more in the 2023 vision of the Ministry of Health.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United StatesEğitimHemşirelikSağlıkÜniversiteAkademiEducationHealthNursingUniversityAcademyTürkiye’de hemşirelik bölümünün eğitsel ve akademik yapısıEducational and academic structure of nursing department in TurkeyArticle1127895