Topkaya, TolgaSolmaz, Murat Yavuz2021-11-242021-11-242019Topkaya, T., Solmaz, M.Y. (2019). Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe davranışı sonrası burkulma ve yorulma davranışlarının incelenmesi. 4.International Conference on Material Science and Technology (IMSTEC 2019), 18-20 October 2019, Ankara, Türkiyehttps://hdl.handle.net/20.500.12402/4068Bal peteği sandviç kompozitler hafif çekirdek malzemesinin yüzey malzemesi arasına yerleştirilmesi ile oluşturulurlar ve özellikle havacılık uygulamalarında tercih edilirler. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitler değişen yüzey malzemesi türü, yüzey malzemesi kalınlığı, bal peteği hücre boyutu ve yüksekliği parametreleri için üretilmiştir. Numunelerin mekanik özellikleri basma (burkulma), düşük hızlı darbe ve yorulma testleri ile araştırılmıştır. Numunelerin mukavemet ve yorulma ömürlerine düşük hızlı darbe davranışının etkisi araştırılmıştır. Düşük hızlı darbe testleri 5 J ve 10 J darbe enerjilerinde, yorulma testleri basma (burkulma) yüklemesi ile yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları bal peteği hücre yüksekliğinin aratmasının basma mukavemetini düşürdüğünü, artan darbe enerjisinin temas enerji miktarını ve absorbe edilen enerji miktarını arttığını göstermiştir. Ancak, bal peteği hücre yüksekliğinin artması absorbe edilen enerji miktarı ve temas enerji miktarı üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Numunelere uygulanan darbe testleri numunelerin basma mukavemeti üzerinde yüksek bir etkiye sahiptirHoneycomb composites are made by placing a light core material between two plates, and they are especially preferred in aerospace applications. In the study, honeycomb sandwich composites were produced by varying the type and thickness of the facesheet material, and the honeycomb cell size and thickness. Their mechanical properties were investigated using compression, low-velocity impact and fatigue tests. The study determined the decreases in the static strengths and changes in the fatigue lives of honeycomb sandwich composites after impact loading. After low-velocity impact loading tests were carried out using two different impact energies: 5 J and 10 J, the fatigue behaviors of specimens were determined with compression load. The results of the study showed that increasing honeycomb cell thickness decreased the compressive strength. Increasing impact energy increased both the contact force and the absorbed energy. However, when honeycomb cell thickness was increased, no effect was observed due to the increased absorbed energy amount and contact force. Compression strength of specimens highly effected by impact.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesBal Peteği Sandviç KompozitDüşük Hızlı DarbeYorulmaHoneycomb Sandwich CompositesLow Velocity ImpactFatigueBal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe davranışı sonrası burkulma ve yorulma davranışlarının incelenmesiInvestigation of buckling and fatigue behavior of honeycomb sandwich composites after low-velocity impactConference Object