Işık, Emrah2021-06-082021-06-082018-05Işık, E. (2018). Representations of The Irish Diaspora, (post)memory and identity in Maude Casey’s Over the Water. 7th International Conference on Language, Literature Culture “Mapping Cultural Identities: Translations and Intersection, 25-26 Mayıs 2018, Bucharest, Romania9786062308438https://hdl.handle.net/20.500.12402/3131The concepts of immigration and diaspora have always been central to the lives of Irish people. Even if many of them chose not to leave Ireland, it was not possible to get free from the inevitable consequences of the migration, which was mostly triggered by famines or political and historical conflicts between the Irish and the English. Involuntary or traumatic migration, which is also elaborately embraced in Maude Casey’s Over the Water, led the immigrants into the diaspora space. In this regard, this study intends to examine cultural experiences of the first and second generation Irish immigrants and to highlight to what extent they have undergone the cultural conflict between the host and the home culture. Through the second generation representative, Mary, the study also foregrounds the generational conflict in mother-daughter relationship and the identity crisis of the second generation subject who cannot develop her diasporic identity in the face of the absence of ‘home’ which is negotiated by means of the immigrant family’s visit to the homeland during a summer holiday in Ireland. In this respect, the study draws on contemporary diaspora, memory, postmemory and identity theories and theorists in order to discuss the experience of the Irish immigrants with regard to such concepts as diaspora, cultural memory, (post)memory of immigrants shaped as a result of traumatic historical conflicts, diaspora space, diaspora identity, problematization of ‘home’ for the second generation members of immigrant families.Göç ve diaspora kavramları İrlanda halkının hayatında her zaman merkezi olmuştur. Birçoğu İrlanda'dan ayrılmamayı tercih etse bile, çoğunlukla kıtlıkların veya İrlandalılar ile İngilizler arasındaki siyasi ve tarihi çatışmaların tetiklediği göçün kaçınılmaz sonuçlarından kurtulmak mümkün olmadı. Maude Casey'nin Over the Water adlı eserinde de özenle işlenen istem dışı veya travmatik göç, göçmenleri diaspora alanına yönlendirdi. Bu bağlamda, bu çalışma, birinci ve ikinci nesil İrlandalı göçmenlerin kültürel deneyimlerini incelemeyi ve ev sahibi ile ev kültürü arasındaki kültürel çatışmayı ne ölçüde yaşadıklarını vurgulamayı amaçlamaktadır. Çalışma, ikinci kuşak temsilci Mary üzerinden, anne-kız ilişkisindeki kuşak çatışmasını ve diasporik kimliğini geliştiremeyen ikinci kuşak öznenin, iletişim yoluyla müzakere edilen 'ev'in yokluğu karşısında yaşadığı kimlik krizini de ön plana çıkarmaktadır. İrlanda'da bir yaz tatili sırasında göçmen ailenin vatan ziyareti. Bu bağlamda çalışma, İrlandalı göçmenlerin deneyimlerini diaspora, kültürel bellek, göçmenlerin (post)hafızası gibi kavramlar üzerinden tartışmak için çağdaş diaspora, bellek, post-hafıza ve kimlik teorilerinden ve teorisyenlerinden yararlanmaktadır. travmatik tarihsel çatışmalar, diaspora alanı, diaspora kimliği, göçmen ailelerin ikinci kuşak üyeleri için 'ev'in sorunsallaştırılması.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesThe Irish Diaspora(Post)MemoryHomeImmigrationİrlanda Diasporası(Post)BellekEvGöçİkinci Nesil Göçmen KimliğiSecond Generation Immigrant IdentityRepresentations of The Irish Diaspora, (post)memory and identity in Maude Casey’s Over the Waterİrlanda Diasporasının Temsilleri, (post)hafızası ve Maude Casey'nin Over the Water filminde kimlikConference Object