Dilekçi, ÜmitYakut Yön, Ayşe2025-09-152025-09-152025-08-12Yakut Yön, A. (2025). Beden eğitimi öğretmenlerinin işle bütünleşmeleri ile sınıf yönetimi stilleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Batman.https://hdl.handle.net/20.500.12402/5002Bu araştırma beden eğitimi ve spor dersi öğretmenlerinin işle bütünleşme ile sınıf yönetimi stillerini benimseme düzeylerini belirleyerek iki değişken arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı ve bazı demografik değişkenler açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, nicel paradigmayı esas alan araştırmada betimsel, ilişkisel ve nedensel karşılaştırma desenlerine başvurulmuştur. Araştırmanın evreni Batman il merkezinde görevli 429 beden eğitimi ve spor öğretmeninden; örneklemi ise bu evrenden gelişigüzel örnekleme yöntemi ile ulaşılan 202 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “İşle Bütünleşme Ölçeği” ve “Sınıf Yönetimi Stilleri Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Veri analizinden önce verinin dağılımı kontrol edilmiş ve normal dağılım göstermediği tespit edilmiştir. Bu nedenle uç değerler kontrol edilmiş ve dokuz katılımcıya ait veri uç değer olduğundan veri setinden çıkarılmış, takip eden analizler 193 katılımcıya ait veri ile yürütülmüştür. Araştırmada ulaşılan bulguları şu şekilde özetlenebilir: Beden eğitimi ve spor dersi öğretmenlerinin en sık başvurdukları sınıf yönetimi stili “koruyucu”, en az başvurdukları sınıf yönetimi stili ise “ilgisiz” sınıf yönetimi stilidir. Öte yandan, bulgular katılımcıların işle bütünleşme düzeylerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Koruyucu sınıf yönetimi stilini benimseme düzeyi ile duygusal bütünleşme, bilişsel bütünleşme ve işle bütünleşme ölçeği geneli; öğrencilerle sosyal bütünleşme ile demokratik sınıf yönetimini benimseme düzeyi arasında çok düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı pozitif ilişkiler mevcuttur. Demografik değişkenler açısından yapılan karşılaştırmalara göre, cinsiyet değişkeni duygusal bütünleşme; öğrenim düzeyi duygusal, bilişsel ve işle bütünleşme ölçeği geneli ve son olarak medeni durum otokratik sınıf yönetimini benimseme düzeyi açısından istatistiksel olarak anlamlı farka neden olmaktadır. Elde edilen bulgular mevcut alanyazın ile karşılaştırılarak tartışılmış ve bulgulara dayanarak bazı öneriler getirilmiştir.This study reveals the levels of work engagement and the adoption of classroom management styles among physical education and sports teachers, investigates the association between these two variables, and compares them by demographics. To this end, the study, grounded in a quantitative paradigm, employed descriptive, correlational, and causal-comparative designs. The study population includes 429 physical education and sports teachers working in the central district of Batman, while the sample comprised of 202 teachers conveniently selected from this population. Data were collected using a "Personal Information Form," the "Engaged Teacher Scale," and the "Classroom Management Styles Scale". Prior to data analysis, the distribution was evaluated and the findings showed that it did not follow a normal distribution. Thus, outliers were identified and removed, resulting in the exclusion of data from nine participants. Subsequent analyses were conducted on data from 193 participants. The findings can be summarized as follows: The most frequently adopted classroom management style among physical education and sports teachers was the "protective" style, while the least adopted was the “laissez faire” style. Furthermore, the findings revealed high levels of work engagement among the participants. Statistically significant but very low positive correlations were identified between the adoption of the protective classroom management style and emotional engagement, cognitive engagement, and overall work engagement; as well as between social engagement with students and the adoption of the democratic classroom management style. Comparisons based on demographic variables indicated that gender significantly affected emotional engagement, educational level significantly influenced emotional, cognitive, and overall work engagement, and marital status significantly impacted the adoption level of the autocratic classroom management style. The findings were discussed in relation to the existing literature, and several recommendations were made based on the results.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmenİşle BütünleşmeSınıf YönetimiBeden Eğitimi ve SporTeacherWork EngagementClassroom ManagementPhysical Education and SportsBeden eğitimi öğretmenlerinin işle bütünleşmeleri ile sınıf yönetimi stilleri arasındaki ilişkiThe relationship between physical education teachers work engagement and classroom management stylesMaster Thesis