Köroğlu, MihraçYılmaz, Esra2025-04-152025-04-152024-07-11Yılmaz, E. (2024). 8 haftalık voleybol antrenmanlarının 11-13 yaş kadın voleybolcularda denge ve dikey sıçrama performansı ile empati becerileri etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Batman.https://hdl.handle.net/20.500.12402/4946Bu çalışmanın amacı, Batman İl Milli Eğitim müdürlüğüne bağlı TÜPRAŞ İlk Öğretim Okulunda okuyan ve düzenli olarak voleybol eğitimi alan 11-13 yaş arası kadın öğrencilerin Denge, Dikey Sıçrama ve Empati etkisini karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında TÜPRAŞ İlk Öğretim Okulunda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan 25 deney grubu ve 25 kontrol grubu olmak özere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin veri toplamak amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Öğrencilerin empatilerini ölçmek amacıyla "Cambridge Davranış Ölçeği (Empati Ölçeği)" ve 8 haftalık denge ve dikey sıçrama performanslarını arttırmaya yönelik antrenmanlar yapılmıştır. Anketler ve antrenmanlar uygulandıktan sonra istatistiksel analizleri kolaylaştırmak amacıyla SPSS 22.0 yazılım paketinden faydalanılmıştır. Verileri analiz etmek için frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, T-testi (Student ile Paired Samples T-Test analizleri) gibi çeşitli istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, deney grubuna verilen 8 haftalık sıçrama ve denge performansı eğitimi ile empati eğitiminin anlamlı ve olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Ön test ve son test sonuçları arasındaki farklar, her üç parametrede de (sıçrama, denge ve empati) deney grubu lehine anlamlı bir gelişim olduğunu göstermektedir. Bu durum, eğitim programlarının öğrenci performansı üzerinde olumlu etkiler yarattığını ve eğitimlerin önemini vurgulamaktadır. Özellikle sıçrama ve denge performansı eğitimleri, fiziksel parametrelerde önemli gelişmeler sağlarken, empati eğitimi ise sosyal-duygusal becerileri artırmada etkili olmuştur. Sonuç olarak, yapılandırılmış ve hedef odaklı eğitim programlarının öğrenci gelişimine katkı sağladığı ve bu tür programların eğitim süreçlerinde daha yaygın bir şekilde kullanılmasının yararlı olacağı söylenebilir.The purpose of this study is to compare the effects of Balance, Vertical Jump and Empathy on female students aged 11-13 who study at TÜPRAŞ Primary School affiliated with Batman Provincial Directorate of National Education and receive regular volleyball training. The population of the research consists of students studying at TÜPRAŞ Primary School in the 2023-2024 academic year. The sample of the research consists of a total of 50 students, 25 in the experimental group and 25 in the control group, who participated in the research voluntarily. "Personal Information Form" was used to collect data on the demographic characteristics of the students. In order to measure the empathy of the students, the "Cambridge Behavior Scale (Empathy Scale)" and 8-week training to increase their balance and vertical jump performances were conducted. After the surveys and trainings were applied, the SPSS 22.0 software package was used to facilitate statistical analysis. Various statistical techniques such as frequency analysis, percentage analysis, arithmetic mean, T-test (Paired Samples T-Test analyzes with Student) were used to analyze the data. According to the findings of the research, it was observed that the 8-week jumping and balance performance training and empathy training given to the experimental group had significant and positive effects. The differences between the pre-test and post-test results show that there is a significant improvement in favor of the experimental group in all three parameters (jumping, balance and empathy). This situation emphasizes that training programs have positive effects on student performance and the importance of training. In particular, jumping and balance performance training provided significant improvements in physical parameters, while empathy training was effective in increasing social-emotional skills. As a result, it can be said that structured and goal-oriented education programs contribute to student development and it would be beneficial to use such programs more widely in educational processes.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAntrenmanBenlik SaygısıMotivasyonSporVoleybolTrainingSelf RespectMotivationSportVolleyball8 haftalık voleybol antrenmanlarının 11-13 yaş kadın voleybolcularda denge ve dikey sıçrama performansı ile empati becerileri etkisinin incelenmesiExamining the effects of 8-week volleyball training on balance, vertical jump performance and empathy skills in 11-13-year-old female volleyball playersMaster Thesis