Ceylan, Ali Kemal2018-08-162018-08-162017Ceylan, A. K. (2017). Öğretmenlerin duygusal emeklerinin sosyo-demografik değişkenler yönünden özellikleri: Batman ili araştırması. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 7 (2/1), ss. 122-132.2459-06142147-4877http://dergipark.gov.tr/download/article-file/390318https://hdl.handle.net/20.500.12402/1752Sanayileşme ve teknolojik değişimlerin günümüze kadar geçirmiş olduğu ilerlemeler sonucunda ekonomik yapı ve işgücü istihdamı önemli birtakım değişimlere uğramıştır. Bu değişimlerle beraber ekonominin yapısında hizmetler sektörünün alanı büyüyerek gelişmiştir. Hizmet sektörünün geliştiği ekonomik yapıda, işgörenlerin duygusal emekleri önemli bir konu olarak ortaya çıkmıştır. Özellikle eğitim-öğretim hizmetlerinde duygusal emek çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı, Batman ilinde kamu ortaokullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin duygusal emeklerini demografik değişkenler itibariyle belirleyebilmeye yöneliktir. Araştırmada, Basım ve Beğenirbaş’ın (2012) uyarlamış olduğu duygusal emek ölçeği kullanılmış ve basit rasgele örnekleme yöntemi ile yüz yüze anket uygulanmıştır. Bu ölçeğin güvenilirlik analiz sonucu Cronbach’s Alpha katsayısı 0,79 olarak bulunmuş ve güvenilirliği yüksektir. Eğitim-öğretim hizmeti alanında yapılan bu araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin genel olarak duygusal emek düzeyleri yüksektir. Öğretmenlerin duygusal emeklerinin belirlenebilmesi, eğitim-öğretim sistemi performansının tespit edilebilmesine yardımcı olabilecek önemli unsurlardandır.The economic structure and labor force employment have undergone considerable changes as a result of the industrialization and the progress of technological changes that have gone so far. Along with these changes, the field of services sector has developed and grown in the structure of economy. The emotional labour of the workers has emerged as an important issue in the economic structure developed by the services sector. The emotional labor factor plays a very important role, especially in education and training services.The purpose of this study is to determine the emotional labor of teachers in public secondary schools in Batman province in terms of demographic variables. In this study, the emotional labor scale adopted by Basım and Beğenirbaş (2012) was used and face-to-face interviews were applied with simple random sampling method. Cronbach's Alpha reliability coefficient of the scale was found to be 0,79 and the reliability is high. According to the results of this research carried out in the field of education and training service, teachers generally have high levels of emotional labor. Determining the emotional labor of teachers is an important element that can help to find out the performance of the education system.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDuygusal EmekDuygusal Emek BoyutlarıSosyo-Demografik DeğişkenlerEmotional LaborDimensions of Emotional LaborSocio-Demographic VariablesÖğretmenlerin duygusal emeklerinin sosyo-demografik değişkenler yönünden özellikleri: Batman ili araştırmasıEmotional labor of teachers in terms of socio-demographic characteristics: A survey in Batman provinceArticle72/1122132