Şahbudak, MuratSincar, Özgür Levent2021-01-252021-01-252020-09-232020-09-23Sincar, Ö. l. (2020). Lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkan ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Batman ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batmanhttps://hdl.handle.net/20.500.12402/2547Bu araştırmanın amacı Batman ilinde lise öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada alan yazın taranmış ve konu ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmada Batman ili 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde Batman il merkezinde MEB’e bağlı resmi ortaöğretim okullarında öğrenim gören 461 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Bozdağ ve Yoncalık (2017) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor İmkân ve Eksiklikler (BESİVE) Ölçeği" (Ek-2) ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmada lise kademesindeki öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmelerinde okullarındaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanlı sporcu olup olmadıklarına, okullardan kaynaklı yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanslı sporcu olup olmadıklarına, kurumsal yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenleri ile ölçek alt boyutları arasında farklılaşma olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân, eksikliklerine ilişkin görüşleri belirlenirken yerel ve ulusal politikalar doğrultusunda okulların fiziksel (altyapı) ve kurumsal olarak beden eğitimi ve spor açısından yeterli hale getirilmesi görüşünün göz önüne alınması gerektiği düşünülmektedir.The aim of this study is to examine the opinions of high school students in Batman province regarding their physical education and sports opportunities and deficiencies in terms of their spare/leisure time. This research was designed according to the descriptive survey model that is one of the quantitative research methods. In the research, the literature was scanned and necessary information was given about the subject. In the study, 461 students who are studying at the official secondary schools that are affiliated to the Ministry of National Education in the city center of Batman in the spring termof 2019-2020 academic year constitute the sample of the study. SPSS 22 IBM statistical package program was used to evaluate and calculate the data obtained from the participants. As the data collection tool, the data was collected with the "Physical Education and Sports Opportunities and Deficiencies (BESIVE) Scale" (Appendıx-2) developed by Bozdağ B, and Yoncalık O, (2017) and the "Personal Information Form" prepared by the researc- her. In the study, regarding the physical education and sports opportunities and deficiencies in their scho- ols in evaluating the leisure time of high school students, it is examined that whether there are significant differences or not according to the variables such as age, gender, class levels, whether they are licensed athletes, institutional inadequacy, exam anxiety and lack of interest, student experiences and institutional inadequacy (infrastructure, faci-lity, etc.). As a result of the analysis, it was determined that there was a difference between the variables such as age, gender, grade levels, whether they were a licensed athlete, institutional inadequacy, exam anxiety and indifference, student experiences and institutional inadequacy (infrastructure, facility etc.) and the sub-dimensions of the scale. As a result, while evaluating high school students' opinions about physical education and sports opportunities and deficiencies in schools, it is thought that the view of making schools adequate in line with local and national policies for physical (infrastructure) and institutional in terms of physical education and sports should be taken into consideration.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-ShareAlike 3.0 United StatesBeden Eğitimi ve SporOkul İmkân ve EksikliklerRekreasyonTesisPhysical Education and SportsSchool Opportunities and DeficienciesRecreationFacilityLise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkan ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)The reviews of high school students' views on the physical education and sports opportunities and deficiencies in schools in terms of the evaluation of leisure time (Batman sample)Master Thesis