Arslan, Yusuf2021-04-272021-04-272014-07-03Arslan, Y. (2014). Türkiye’de lise tarih ders kitaplarında Aleviler. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 3(2), ss. 166-186. https://doi.org/10.17497/tuhed.185600.2147-4516https://doi.org/10.17497/tuhed.185600https://hdl.handle.net/20.500.12402/3018Bu araştırmada Türkiye’deki lise tarih ders kitaplarında Alevilere dönük herhangi bir ayrım yapılıp yapılmadığı, yapılıyor ise nasıl yapıldığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi ve doküman incelemesi tekniği kullanılmış, lise tarih ders kitaplarının içerik analizleri yapılarak bulgulara ulaşılmıştır. 2013-14 yılında devlet okullarında okutulan 9. 10. 11. 12. sınıf lise tarih ders kitapları araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada lise tarih ders kitaplarında Alevilere “görünmez kılma, kalıp yargılama, seçmecilik ve dengesizlik, gerçekçi olmayış, parçalama ve yalıtma, dil” gibi ayrımcılıklar yapıldığı yönünde sonuçlara ulaşılmıştırIn this research towards the Alevis in high school history textbooks were performed to determine whether there had been any discrimination. A qualitative research method and document analysis techniques and content analysis were used. In 2013-14 years, the 9th 10th 11th 12th grade in history textbooks study sample consisted of. In this article it has been revealed in high school history textbooks "invisibility, stretyping, eclecticism and instability, unreality, fragmentation and isolation, language" have been introduced together against Alevis with the evidence of discrimination made.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesAlevilikTarih Ders KitaplarıTarih EğitimiAyrımcılıkÇokkültürlülükAlevismHistory TextbooksHistory of EducationDiscriminationMulticulturalismTürkiye’de lise tarih ders kitaplarında AlevilerAlevis in high school history textbooks in TurkeyArticle32166186