Yaş, Emin2021-06-072021-06-072019-12Yaş, E. (2019). Çocukken iki dilli olmakla sonradan iki dilli olmak paralel olabilir mi?. Journal of Current Debates in Social Sciences, 2(2), ss.243-249. https://dx.doi.org/10.37154/ijopec.2019.102632-1734https://dx.doi.org/10.37154/ijopec.2019.10https://hdl.handle.net/20.500.12402/3115Globalleşen dünyada yabancı dil öğrenme gittikçe önem kazanmaktadır. Bu durum dil öğrenme araştırmalarında yeni gelişmelere neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı ikinci dili öğrenmenin çocuklukta mı yoksa sonrasında mı daha iyi olacağını ortaya koymaktır. Diğer bir değişle iki dilliliğin hangi dönemde olursa daha iyi olacağı sorusunu araştırmaktır. Bu soruya yanıt vermek için konuya ilişkin dil bilim çevresindeki önemli kaynaklar gözden geçirilmiştir. Literatürde bahsi geçen önemli araştırmalar ve teoriler taranmış, değerlendirilmiş, birinci dil ve ikinci dil öğrenimiyle ilgili bilgiler aktarılmış, konu bilimsel açıdan ele alınmıştır. Bu bağlamda, 12 yaş öncesi ve sonrası dil öğrenmenin (tek-, iki-, üç-,dört veya çok dillilikte) yeterlilik seviyesini etkileyen yaş, beyin işlevselliği, kişisel farklıklar, ortam farkı, sosyal, siyasal, ekonomik ve dile bakış acısı gibi birçok nedenin olduğu ortaya çıkmıştır. İki dil arasındaki sistem farkı; özellikle de tonlama ve telaffuz zorluklarından dolayı kritik dönem sonrası (12 yaş civarı) iki dilliliğin, çocukluk dönemi iki dillilik gibi olamayacağı görüşü ağırlık kazanmıştır.In the globalizing world foreign language learning is becoming more and more important. This case leads to new developments in language learning research. The purpose of this study is to depict whether the second language learning would occur better in the childhood or later. In other words to investigate the question of in which period of bilingualism it will be better. In order to answer this question, important sources in the linguistic field, related to the topic, were highlighted. The important researches and theories mentioned in the literature have been examined, evaluated, information about the first and second language learning has been given and the subject has been discussed from the scientific point of view. In this context, it has been understood that many reasons exist affecting the level of proficiency of preand post-12 year’s language learning (in mono-, bi-, tri-, quadra- or multi-, lingualism) such as age, brain function, individual differences, ambience differences; social, political, economic background and how to regard the language. The idea that bilingualism after the critical period (around the age of 12) could not be as that of the childhood has been gained weight, due to the system differences between two languages, especially the difficulties in intoning and pronouncing.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United StatesBirinci Dil Edinimiİkinci Dil EdinimiDil BilimDil Edinimiİki DillilikBilingualismFirst Language AcquisitionLinguisticsLanguage AcquisitionSecond Language AcquisitionÇocukken iki dilli olmakla sonradan iki dilli olmak paralel olabilir mi?Can becoming bilingualism ın the childhood and becoming bilingual later be parallel?Article22243249