Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Batman Üniversitesi örneği)
Citation
Işıkgöz, M. E., Dinçer, N., Kılınç, Z. (2016). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Batman Üniversitesi örneği). Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 6 (2/1), 338-346.Abstract
Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ders başarıları ile öğretmenlik
meslek bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında 2015–2016 öğretim
yılı sonu Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Bölümü 3. Sınıfında okuyan 38 erkek ve 25 kız olmak üzere toplam 63 öğrencinin alan bilgisi dersleri ile
öğretmenlik meslek bilgisi dersleri dönem sonu başarı notları incelenmiştir. Çalışma sonucunda kız
öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi ile alan bilgisi derslerinde erkek öğrencilere göre başarı
puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ancak öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile
alan bilgisi dersleri başarı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. This study aimed to investigate the relationship between physical education teacher candidates’ content
knowledge and pedagogical knowledge achievement in classes. 36 third year students (38 males, 25
females) attending Batman University, School of Physical Education and Sports, Department of Physical
Education and Sports Teaching in 2015-2016 academic year participated in the study. Physical education
teacher candidates’ end of term final grades in content knowledge and pedagogical knowledge classes
were examined. It was found that female students had higher achievement scores compared to male
students in content knowledge and pedagogical knowledge classes. However, no statistically significant
relationships were identified between students’ content knowledge and pedagogical knowledge
achievement scores.