Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rekreasyonel liderlik ve sosyal bütünleşme: Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin davranışlarının analizi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-06-03) Arslan, Murat; Aktaş, Samet
    Bu çalışma, spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin rekreasyonel liderlik davranışlarının sosyal bütünleşme üzerindeki etkisini analiz etmektedir. Araştırmada öğrencilerin hangi tür rekreasyon faaliyetlerine katıldığı, rekreasyon faaliyetlerine katılma sıklığı, rekreasyon liderliği davranışları ve öğrencilerin sosyal bütünleşme düzeyleri gibi faktörler üzerinde durulmuştur. Araştırmanın evren ve örneklemini Batman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 164 erkek ve 154 kadın olmak üzere toplamda 318 öğrenci katılmıştır. Veri toplamak için Google formlar aracılığıyla Kişisel Bilgi Formu, Rekreasyonel Liderlik Ölçeği ve Sporda Sosyal Bütünleşme Ölçeği uygulanmıştır. İstatistiksel analizler SPSS 23 yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygun olup olmadığını belirlemek için çarpıklık ve basıklık değerleri değerlendirilmiş ve elde edilen sonuçların ±1 aralığında olduğu gözlemlenmiştir. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi 0.01 ve 0.05 olarak kabul edilmiş, elde edilen sonuçlar bu düzeylere göre yorumlanmıştır. Sonuç olarak, araştırmaya katılan spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin liderlik tarzları ile bireylerin gelişim boyutları arasındaki güçlü ve anlamlı ilişkiler tespit edildi. Özellikle demokratik liderlik ile kişisel gelişim ve sosyalleşme arasındaki yüksek korelasyonlar, demokratik liderlik tarzının bireylerin hem bireysel hem de sosyal gelişimine olumlu katkıda bulunduğunu göstermektedir. Bu bulgu, demokratik liderliğin katılımcılığı teşvik etmesi, bireyin özgüvenini artırması ve sosyal etkileşimleri desteklemesi ile açıklanabilir. Buna karşın, otokratik liderlik ile alt boyutlar arasındaki nispeten düşük korelasyonlar, otokratik liderliğin bireyin gelişimi üzerinde daha sınırlı bir etkisi olduğunu düşündürmektedir.

| Batman Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Batı Raman Kampüsü, Batman, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder