Yazar "Demir, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aramid fiber ve B4C parçacık ile takviye edilmiş Al7075 matrisli kompozitlerde haddelemenin ve yaşlandırmanın mekanik ve tribolojik özelliklere etkisi(Batman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-06-28) Demir, Mehmet Emin; Çelik, Yahya HışmanAlüminyum alaşımlarının düşük üretim maliyetleri, iyi mekanik özellikleri ve yüksek korozyon dirençleri otomobil ve uzay endüstrisinde kullanılmalarını cazip kılmaktadır. Bu alaşımların farklı takviye parçacıkları ile güçlendirilmesi, ısıl işleme tabi tutulması veya haddelenmesi fiziksel, mekanik ve tribolojik özellikleri olumlu etkiler. Bu çalışmada, Al7075 alaşım matrisine 4 farklı takviye oranında (%4, %8, %10 ve %12) B4C parçacık ve aramid fiber ilave edilerek sıkıştırma döküm yöntemi ile malzemeler üretilmiştir. Üretilen malzemelerin mikroyapıları SEM ve optik mikroskop ile incelenmiş, faz oluşumları ise XRD ve EDX ile analiz edilmiştir. B4C/Al7075 kompozitlerin ve aramid/Al7075 alaşım malzemelerinin fiziksel (sertlik), mekanik (çekme, elastisite modulu, eğme) ve tribolojik özellikleri Al7075 alaşımıyla kıyaslanmıştır. Ayrıca en iyi mekanik özelliklerin elde edildiği B4C ve aramid takviyeli malzemelere ve Al7075 alaşımına, yaşlandırma ve haddeleme işlemi de uygulanarak bu işlemlerin sertlik, çekme ve eğme dayanımları ile tribolojik özelliklere etkisi araştırılmıştır. Numunelerin kırılma ve aşınma yüzeyleri SEM ile incelenmiştir. Takviye oranının etkisi incelendiğinde hem B4C hem de aramid takviyesi kullanılan malzemelerde en yüksek sertlik değerleri %12 takviye oranında görülmüştür. En yüksek çekme ve eğme mukavemeti ise B4C ve aramid takviyeli malzemeler için sırasıyla %10 ve %8 takviye oranından elde edilmiştir. %10 B4C/Al7075 kompozit malzemesinin çekme mukavemeti 249 MPa, eğme mukavemeti 494 MPa iken ve %8 aramid/Al7075 alaşım malzemesininki ise 278 MPa ve 454 MPa olarak belirlenmiştir. Sertlik değerinde olduğu gibi aşınma direncinde de en iyi değerler her iki takviye tipinde %12 oranından elde edilmiştir. B4C ve aramid takviyeleri Al7075 alaşımın aşınma direncini arttırmıştır. Yaşlandırmanın etkisi incelendiğinde, yaşlandırma süresine bağlı olarak malzemelerin belirlenen özelliklerinin oldukça geliştiği, ancak belirli bir yaşlandırma süresinden sonra kısmen düştüğü görülmüştür. Haddeleme işlemi de malzemelerin belirlenen özelliklerini geliştirmiştir, ancak bu etki yaşlandırma işlemindeki kadar yüksek olmamıştır.Öğe Cam ve karbon elyaf takviyeli kompozitlerde elyaf cinsinin, yükün, kayma hızı ve mesafesinin abrasiv aşınmaya etkisi(Gazi Üniversitesi, 2019-12-01) Çelik, Yahya Hışman; Demir, Mehmet Emin; Kılıçkap, ErolGünümüzde, cam ve karbon elyaf takviyeli kompozitler birçok mühendislik alanında geniş bir uygulama alanına sahiptir. Bu çalışmada, cam ve karbon elyaf takviyeli kompozit çubukların kuru kayma koşullarındaki abrasiv aşınmaları gerçekleştirilmiştir. Pin on disk cihazında gerçekleştirilen deneylerde elyaf türünün, uygulanan yükün(5, 10 ve 15 N): kayma hızının(0,4; 0,6 ve 0,8 m/s) ve kayma mesafesinin(250, 500 ve 750 m) kompozitlerin tribolojik davranışlarına etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde cam elyaf takviyeli kompozitlerdeki sürtünme katsayısının karbon elyaf takviyeli kompozitlerdeki sürtünme katsayısından daha düşük çıktığı belirlenmiştir. Aşınmaya bağlı kütle kayıplarında, bütün koşullar için cam elyafta kütle kaybının daha az olduğu görülmüştür. Artan yük, kayma hızı ve mesafesinin kütle kaybını arttırdığı tespit edilmiştir. Karbon ve cam elyaf takviyeli kompozitlerde en yüksek kütle kayıpları, 15 N yük, 0.8 m/s kayma hızı ve 750 m kayma mesafesinin uygulandığı durumlarda gerçekleşmiştir.Öğe Effect of matrix material and orientation angle on tensile and tribological behavior of jute reinforced composites(De Gruyter, 2019-07-27) Çelik, Yahya Hışman; Demir, Mehmet Emin; Kılıçkap, ErolEnvironmental friendly natural fibers have been used instead of petroleum-based synthetic fibers as reinforcements because of the depletion of oil resources, plastic waste disposal problems and the emissions generated during combustion. In these natural fibers, thermoplastic or thermoset materials are used as matrix material because of their low cost, light weight and durability. In this study, the effects of ply number (2 and 3 layer) and orientation angle of reinforcement (0/90° and ± 45°) and matrix type (thermoset and thermoplastic) on the tensile strength of jute reinforced composites were investigated. Also, the effect of the reinforcement orientation angle, sliding time (600, 1200 and 1800 s) and applied load (5, 10 and 15 N) on tribological characteristics were determined. Adhesive and abrasion wear tests were carried out at 0.15 m × s−1 sliding speed. It was observed that the matrix material and the reinforcement are very important in tensile and wear tests, while the ply number and the orientation angle only exert an influence in the tensile strength of composites. It was determined that an increase in load and sliding time is the most effective parameter on wear experiments.Öğe Farklı çentik geometrilerine sahip alüminyum plakaların mekanik davranışlarının belirlenmesi(Batman Üniversitesi, 2018) Demir, Mehmet Emin; Temiz, Şemsettin; Çetkin, EdipÖğe Gerçek ve sabit termofiziksel özelliklere sahip duvarlar ve çatılar için elde edilen ısı kazancı değerlerinin karşılaştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Demir, Mehmet Emin; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Investigation of wear behavior of aged and non-aged SiC-reinforced AlSi7Mg2 metal matrix composites in dry sliding conditions(SpringerLink, 2020-01) Çelik, Yahya Hışman; Kılıçkap, Erol; Demir, Mehmet Emin; Kalkanlı, AliMetal matrix composites (MMCs) with their splendid mechanical properties have been specifcally designed for use in felds such as aerospace and aviation. The presence of hard ceramic particles in MMC increases the hardness of the matrix product and decreases its coefcient of friction. Therefore, the wear resistance is improved. Moreover, the mechanical properties of these composite materials can be improved by applying heat treatments. In this study, AlSi7Mg2 MMCs with 15 wt% SiC reinforcement were produced by squeeze casting technique. Some of the composites were aged by heat treatment. Hardness values of aged and non-aged composites were compared. In addition, abrasive wear behaviors of these composites were investigated on pin-on-disk device, depending on the load (7, 12 and 17 N), the sliding speed (0.2, 0.3 and 0.4 m/s) and the sliding distance (700, 1000 and 1300 m). Worn surfaces were also analyzed by scanning electron microscopy (SEM). As a result of the analyses, it was determined that both the hardness values and the wear resistance were higher in the composites subjected to aging treatment. Furthermore, it was observed that the increase in the applied load led up to the weight loss. The increase in the sliding distance increased both friction coefcient and weight loss. The increase in sliding speed also made way for the friction coefcient but ensured less weight loss. When SEM images were examined, it was ascertained that deformation and tribo-surface formation had a signifcant efect on weight losses.Öğe Jüt takviyeli polimer matrisli kompozitlerin çekme dayanımlarının araştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Çelik, Yahya Hışman; Demir, Mehmet Emin; Kılıçkap, ErolÖğe Kayısı çekirdeği kabuğu takviyeli kompozitlerin üretimi ve mekanik özelliklerinin belirlenmesi(IESS Publishing, 2019-06) Çelik, Yahya Hışman; Demir, Mehmet Emin; Kılıçkap, Erol; Yalçın, RojinÖğe Tek bindirmeli yapıştırma bağlantılarının üç boyutlu gerilme analizi(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016-02-12) Demir, Mehmet Emin; Temiz, ŞemsettinGünümüzde yapıştırıcıların kullanım alanı diğer bağlantı yöntemlerine göre gittikçe yaygınlaşmaktadır. Bunun temel sebebi yapıştırma bağlantılarının daha düşük maliyet, gerilme yığılma azlığı, kolay uygulanabilirliği ve daha düzgün yüzeyler elde etmek gibi birçok avantajları vardır. Yapılan bu çalışmada, çekme yüküne maruz bırakılmış tek bindirmeli yapıştırma bağlantılarında farklı bindirme uzunlukları ve levha kalınlıklarının gerilme değerleri ve hasar yükleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmada 4 farklı bindirme uzunluğu (12.5, 25, 50, 100 mm) ve levha kalınlığı (1.62, 3.2, 4.8, 6.4 mm) kullanılmıştır. Yapıştırıcı tabaka ve alt levha üzerindeki hatlar boyunca gerilme dağılımları sonlu elemanlar yöntemiyle ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca farklı alt ve üst levha kalınlıklarının gerilme dağılımları üzerindeki etkisi araştırıldı