Yazar "Deniz, Mehmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 24
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 3-Nokta eğilme yüklemesine maruz bırakılmış ortasında delik bulunan kompozit plakların yorulma öncesi ve yorulma sonrası davranışı(İksad Yayınevi, 2019-02-18) Deniz, Mehmet EminBu çalışma, ortasında farklı çaplarda delik bulunan E-cam/epoksi örgülü kompozit plakların yorulma öncesi ve sonrası üç nokta eğilme davranışlarını belirlemek için tasarlanmıştır. Tüm numuneler, ASTM D790-92 standardına göre 130 mm uzunluk ve 12,7 mm genişlikte kesilmiştir. Bazı numuneler, ortasında 2 mm, 4 mm ve 6 mm çaplarında delik bulunan ve diğerleri delik bulunmayan olarak test için hazırlanmıştır. Numunelerin öncelikle statik olarak maksimum çökme değerleri bulunmuş sonrasında bu çökme değerleri kullanılarak R = 0,25 (R = Smin/Smax) çökme oranı hesaplanmış ve yorulma testleri bu oran kullanılarak 3 Hz yükleme frekans değeri ile yapılmıştır. Testler, Shimadzu marka test cihazı kullanılarak oda (20oC) sıcaklığında yapılmıştır. Numuneler, 1x106 çevrim sayısına kadar yorulma testine maruz bırakılmıştır. Daha sonra 3-nokta eğilme testleri, 1 mm/dak cihaz çene hızında gerçekleştirilmiştir. Eğilme testlerine numuneler nihai hasara uğrayana kadar devam edilmiştir. Test sonuçları göstermiştir ki delik çapı artıkça eğilme yükü ve çökme değeri azalmıştır. Bir de yorulma çevrimi cam/epoksi numunelerin hem yük değerini hem de çökme miktarını önemli şekilde değiştirmektedirÖğe Al-cam/epoksi hibrit kompozit tabakaların yorulma öncesi ve yorulma sonrası davranışı(İksad Yayınevi, 2019-02-18) Deniz, Mehmet EminBu deneysel çalışmada, al-cam/epoksi esaslı GLARE-2 hibrit kompozit tabakaların yorulma öncesi ve sonrası çekme davranışları araştırılmıştır. Hibrit malzemenin davranışı üzerine yorulma çevrimlerinin etkisini belirlemek için yorulma sonrası statik çekme testleri gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada kullanılan GLARE-2-3/2 tabakalı hibrit kompozit tabakalar İzmir’de bulunan Fibermak kompozit firmasında üretildi. Glare-2-3/2 numuneleri sıcak presleme yöntemiyle alüminyum ve prepreg kompozit plakaların istiflenmesiyle üretilmiştir. Tabakalı kompozit numunelerin statik testteki hasar başlangıcı yükleri 0o , 30o , 60o ve 90o gibi farklı oryantasyon açıları için belirlendi. Bu hasar başlangıç yükleri çekme-çekme yorulma testleri için maksimum yükleme değeri olarak alındı. Numuneler, üç farklı yükleme oranında (R=-0,1; 0,1 ve 0,3) ve f=10 Hz frekansta yorulma yüklemesine maruz bırakıldı ve sonrasında statik testleri gerçekleştirildi. Yorulma testlerinde numuneler, 5x105 , 10x105 ve 50x105 çevrim sayılarına kadar test edildi. Sonrasında bu numuneler statik çekme testlerine tabi tutuldu. Yapılan testlerin sonucunda fiber oryantasyon açısı 0o ’ den 90o ’ e doğru değiştiğinde yorulma sonrası çekme dayanımlarında düşüşler görülmüştür. Ayrıca yükleme oranı ve yorulma çevrim sayıları artıkça çekme yüklerinin azaldığı belirlenmiştirÖğe Aramid/epoksi kompozit plakların burkulma dayanımı üzerine delaminasyon geometrisi ve yerinin etkisi(İksad Yayınevi, 2019-02-18) Deniz, Mehmet Emin; Oral, NevraBu deneysel çalışma, [±45o ]4 aramid/epoksi esaslı kompozit plakların kritik burkulma yükleri üzerine delaminasyon geometrisi ve yerinin etkisini belirlemek için yapılmıştır. Bunun için delaminasyonlu ve delaminasyon bulunmayan numuneler, bir üniversal test cihazı kullanılarak basmaya maruz bırakılmıştır. Kritik burkulma yükleri, iki farklı delaminayon yeri (t/h=0,25 ve 0,5) ve üç farklı delaminasyon geometrisi (kare, dikdörtgen ve daire) için belirlendi. Yapılan çalışma sonucunda delaminasyon geometrisinin ve yerinin aramid/epoksi esaslı kompozit plakların burkulma davranışı üzerine önemli parametreler olduğu görülmüştür. Ayrıca delaminasyon yüzeye yakınken (t/h=0,25) daire delaminasyon geometrisi hariç kritik burkulma yükünün artığı tespit edilmiştir.Öğe Bal peteği ve beton çekirdek malzemesine sahip cam/epoksi ve karbon/epoksi kompozit tüplerinin bası davranışı(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2021-01-15) Deniz, Mehmet Emin; Altın, Mehmet BeşirBu deneysel çalışmada, [-45°/+45°]4 ve [0°/90°]4 gibi iki farklı dizilim açısına sahip cam/epoksi ve karbon/epoksi kompozit kare tüplerin K25Y30, K50Y60 ve K100Y120 olarak üç farklı boyutta elle yatırma yöntemi kullanılarak üretimi gerçekleştirilmiştir. Üretilen kompozit tüpler için dolgu (çekirdek) malzemeleri olarak alüminyum bal peteği (honeycomb) ve C25 sınıflı hazır beton kullanılmıştır. Deneysel çalışmanın amacı, kompozit kare tüplerin eksenel bası davranışı üzerine numune boyutu, elyaf malzemesi tipi, dizilim açısı, dolgu malzemesi gibi parametre etkilerinin belirlenmesidir. Deney sonrası kompozit kare tüplerde oluşan deformasyon şekilleri yorumlandı. Dolgu malzemelerin yapısal ve dayanım özelliklerinin kompozit tüplerin bası davranışı üzerindeki etkileri araştırıldı. Tüm parametreler için elde edilen sonuçlar, kendi içinde ve birbirleriyle karşılaştırıldı. Dolgu malzemesi, her üç numune boyutunun bası davranışını iyileştirdiği görülmüştür. Numune boyutu büyüdükçe basma kuvveti değeri de artmıştır. En yüksek basma kuvveti beton dolgulu karbon/epoksi esaslı kompozit tüp numunelerde, en düşük değer ise içi boş cam/epoksi numunelerde meydana gelmiştir. Basma sonrası numune hasarları dizilim açısı yönünde oluşmuşturÖğe Buckling analysis of laminated composite plates with a central hole in different geometric shapes(Fırat Üniversitesi, 2017) Deniz, Mehmet EminIn this study, the buckling behaviors of E-glass/epoxy composite plates with a central hole in different geometric shapes for different boundary conditions will be analyzed. For the analyzes, ratio between thickness and length of the specimen (L/t = 20, 30, 40, 50) and two different laminae orientation angles such as [0o /90o ] 4 and [(0o /90o )2] S parameters will be considered. The buckling behavior of laminated composite plates subjected to axial compressive load using a finite element method package program such as ANSYS will be analyzed. The analyzes will be carried out for three different boundary conditions: clamped-clamped support, clamped-fixed support and fixed-fixed support. Thus, the L/t ratio and laminae orientation angle effects on the buckling behavior of composite plates for different boundary conditions will be investigated. The obtained analyze results show that different L/t ratios and laminae orientation angles have significant effects on the buckling load of composite plates. In additon, the hole shape also affects the buckling loadÖğe Determination of fatigue life of the unidirectional GFRP/Al hybrid composite laminates(Elsevier, 2019-06) Deniz, Mehmet Emin; Aydın, FıratThis paper investigates the effects of loading rate and fiber orientation on the fatigue behavior of the unidirectional glass-fiber reinforced-plastic/aluminum (GFRP/Al) hybrid laminated (GLARE-2) plates. Fatigue tests were performed at three kinds of stress ratios (R = 0.3, 0.1, and −0.1) on specimens with different fiber orientations, θ = 0° 15° 30° 45° 60° 75° and 90° in the GFRP layers. All the fatigue results to be presented in this article were obtained in repeated tension-tension and tension-compression at stress ratios of 0.3, 0.1, and −0.1, and the results were compared with each other. It has been shown that the specimens have the highest fatigue life in the fiber orientation direction at R = 0.3 loading rate. Also, it has been shown that the fatigue life of the specimens decreases as the loading rate decreases.Öğe Determination of fatigue life of the unidirectional GFRP/Al hybridcomposite laminates(Elsevier, 2019-06-01) Deniz, Mehmet Emin; Aydin, FıratThis paper investigates the effects of loading rate andfiber orientation on the fatigue behavior of the uni-directional glass-fiber reinforced-plastic/aluminum (GFRP/Al) hybrid laminated (GLARE-2) plates. Fatigue testswere performed at three kinds of stress ratios (R = 0.3, 0.1, and−0.1) on specimens with differentfiber or-ientations,θ= 0°, 15°, 30°, 45°, 60°, 75°, and 90°, in the GFRP layers. All the fatigue results to be presented inthis article were obtained in repeated tension-tension and tension-compression at stress ratios of 0.3, 0.1, and−0.1, and the results were compared with each other. It has been shown that the specimens have the highestfatigue life in thefiber orientation direction at R = 0.3 loading rate. Also, it has been shown that the fatigue lifeof the specimens decreases as the loading rate decreases.Öğe The effect of hole diameter and loading level on fatigue behavior of glass/epoxy composite plates under 3 point bending load(Ege Üniversitesi, 2015) Deniz, Mehmet Emin; Ekinci, LokmanÖğe Effect of hole geometry and matrix material on buckling behavior of composite plates(Fırat Üniversitesi, 2017) Deniz, Mehmet EminIn this study, the buckling behavior of E-glass/epoxy, E-glass/polyester and E-glass/vinylester based composite plates with fiber orientation of [0o /90o ] 4 will be determined experimentally. Test specimens prepared according to the ASTM standards. All buckling tests were performed using a Shimadzu brand tensile machine with load capacity of ± 250 kN. Some of the specimens consist hole and some do not. The specimens with hole have different geometrical shapes and also same hole area. The specimens were subjected to axial compressive load until buckling failure occurred. From the obtained test results, it was shown that the hole geometry and matrix materials have significant effects on the buckling load of the laminated composite plates.Öğe Effect of seawater on pin-loaded laminated composites(De Gruyter, 2018-01) Deniz, Mehmet Emin; Karakuzu, Ramazan; Kanlıoğlu, HalitThe aim of this study was to investigate the effect of seawater on bearing strength of glass-epoxy laminated composites. The ratio of the edge distance to pin diameter (E/D) was changed from 1 to 5 and that of the specimen width to pin diameter (W/D) was selected as 3 and 4 for this study. The hole of the specimen was subjected to a traction force induced by a pin. Laminated composite plates were manufactured at the Company Izoreel Composites. Tension tests were performed on pinned joint specimens with a stacking sequence of [0/90]3S. The specimens were immersed in seawater of the Aegean Sea having a salinity of about 3.5 wt.-% in a glass aquarium at laboratory for 1, 3, 6, 9 and 12 months. For each period of immersion time, failure modes and maximum failure loads of the specimens were found experimentally. The maximum reduction of the bearing strength was obtained as 38% for E/D = 3 and W/D = 3 due to the seawater effect.Öğe Effects of specimen dimensions and impact energy on energy absorption and damage of glass/epoxy composite plates(De Gruyter, 2019-02-21) Deniz, Mehmet Emin; Karakuzu, Ramazan; Algan, BerkIn this study, the impact response of laminated composite plates of various specimen dimensions under various impact energies has been investigated, experimentally and numerically. Glass/epoxy composites with [02/902/02/902]s orientations were manufactured by the hand lay-up technique. Low velocity impact tests were conducted using a CEAST-Fractovis Plus impact test machine for specimens with net impact areas; SQR76 (square with 76 mm edge), SQR150 (square with 150 mm edge) and CIR76 (circle with diameter of 76 mm). Numerical analysis was also carried out via 3DIMPACT transient finite element code including matrix cracking and impact-induced delamination criteria. Absorbed energy and the damage size of specimens were investigated for various impact energies. Delamination areas obtained by finite element were in good agreement with those experimentally obtained up to 50 J of impact energy.Öğe Environmental effect on fatigue life of glass–epoxy composite pipes subjected to impact loading(Elsevier, 2013-01) Deniz, Mehmet Emin; Karakuzu, Ramazan; Özen, Mustafa; Özdemir, Okan; İçten, Bülent MuratThe main objective of this experimental study was to investigate the effects of seawater and impact loading on the fatigue life of glass–epoxy composite pipes under cyclic internal pressure. The pipes were produced by filament winding technique. Composite specimens were immersed in seawater for periods of 3, 6, and 9 months. After the impact tests are carried out at three different energy levels (5, 7.5, and 10 J), fatigue tests were conducted on the specimens. It is seen from results that fatigue life changes according to both impact energy and seawater immersion time. Fatigue life of non-impacted specimen is greater than the impacted one. Fatigue life increases in the impacted specimens up to 3 months and reaches generally maximum value. After that it decreases with increase in seawater immersion time. During the fatigue tests, fatigue damage types named perspiration, leakage, and eruption were observed.Öğe Environmental effects on mechanical properties of glass-epoxy composites(De Gruyter, 2014-05) Deniz, Mehmet Emin; Karakuzu, Ramazan; Kanlıoğlu, HalitThis study presents the effects of seawater and distilled water immersion time periods on mechanical properties of unidirectional glass reinforced epoxy composites. Tension, compression, and shear test specimens exposed to seawater and distilled water were prepared according to ASTM standards. After tests, SEM imaging of fracture surface of specimens was made. Results showed that seawater and distilled water immersion time affects significantly mechanical properties and strength values of glass-epoxy composites.Öğe Failure pressure and impact response of glass-epoxy pipes exposed to seawater(Elsevier, 2013-06-13) Deniz, Mehmet Emin; Özdemir, Okan; Özen, Mustafa; Karakuzu, RamazanIn this paper, the effect of seawater on failure pressure and impact behaviors of polymer-matrix composites (PMCs) was investigated, experimentally. E-glass fiber and epoxy resin-based composite pipes consist of six layers with ±55 winding angle. The composite pipes were manufactured using filament winding technique. Test samples, dry and immersed in artificial seawater having salinity about 3.5% during 3, 6 and 9 months (according to ASTM D1141) in laboratory, were subjected to static pressure tests before and after impact test. Tests were carried out to determine reduction in failure pressure at room temperature. The test results were compared with those of non-impacted and dry condition samples to study the variation of the residual failure pressures at different impact energies and environmental cases. Results show that the seawater and transverse impact have significant effects on the failure pressures of the composite pipes.Öğe İçinde delaminasyon bulunduran tabakalı kompozit plakların burkulma davranışlarının araştırılması(İksad Yayınevi, 2018-01-10) Deniz, Mehmet Emin; Oral, NevraZaman içerisinde gelişen teknolojinin ihtiyaçlarına cevap veremeyen, bilinen malzemelerden dolayı teknoloji gelişimi sınırlanmıştır. Bu sebepledir ki bilim insanları yeni malzemeler bulma konusunda çalışmalar yaparak, sonuçta bu amaç doğrultusunda teknolojinin malzeme kaynaklı sınırının aşılmasını sağlamışlardır. Bu yeni bulunan malzemelerden günümüzde sıklıkla tercih edilen kompozit malzemeler, son yıllarda havacılık, otomotiv sektörü gibi başlıca alanların öncülüğünde düşük ağırlık ve yüksek mukavemet özellikleri ile tasarımsal açılardan büyük yenilikler ve avantajlar getirmiştir. Fakat kompozit malzemeler de diğer yapı malzemeleri gibi kullanım yerlerine ve kullanılan süre boyunca dış etkenlere maruz kalarak deforme olmaktadır. Bu deformasyonlardan biri de delaminasyon olarak isimlendirilen deformasyon çeşididir. Bu çalışmada, [0o ]8, [90o ]8 ve [±45o ]4 gibi üç farklı tabakalama oryantasyonuna sahip E-cam/epoksi kompozit plakların burkulma davranışları üzerine delaminasyon geometrisi ve yerinin etkisi araştırıldı. Delaminasyonsuz ve ortasında eşit alanlı (A = 315 mm2 ) daire, kare ve dikdörtgen geometrilerinde delaminasyon bulunduran numuneler sabit-sabit mesnetleme tipi için burkulma yüklerine maruz bırakılmıştır. Tüm burkulma testleri, 250 kN yük hücresine sahip Shimadzu marka cihaz kullanılarak 1 mm/dk. hızda gerçekleştirilmiştir. Elde edilen test sonuçları kendi içerisinde ve birbirleri ile grafikler yardımıyla karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak tabakala oryantasyon açısı, delaminasyon geometrisi ve yerinin kompozit plakların burkulma davranışı üzerine önemli etkilerinin olduğu görülmüştür.Öğe Impactor diameter effect on low velocity impact response of woven glass epoxy composite plates(Elsevier, 2013-07) Deniz, Mehmet Emin; İçten, Bülent Murat; Gören Kıral, BinnurIn this study, the effect of impactor diameter on the impact response of woven glass–epoxy laminates has been investigated. Impact tests were performed by using Fractovis Plus test machine with four different impactor nose diameters as 12.7, 20.0, 25.4 and 31.8 mm. Specimens were impacted at various impact energies ranging from 5 J to perforation thresholds of the composite at room temperature. Variation of the impact characteristics such as the maximum contact load, maximum deflection, maximum contact time and absorbed energy versus impact energy are investigated. Results indicated that the projectile diameter highly affects the impact and Compression After Impact (CAI) response of composite materials.Öğe Investigation of the effect of different variables on strength of adhesive joints(WILEY, 2014-10-01) Adin, Hamit; Deniz, Mehmet EminIn this article, the tensile strength of different adhesive bonded joints under a tensile load was analyzed numerically. The effects of certain parameters, including the bonding length and bonding ratio, were investigated. For this reason, the epoxy adhesive was used. Joints were prepared with aluminum materials. The stress analyses were employed using the Finite Element Method (FEM). ANSYS (v.14.0.1) FEM tool was utilized to investigate the stress distribution characteristics of aluminum lap joint under tensile loading. Numerical results were found to be quite reasonable. The numerical results show that the influences of variations are very notable when the equivalent stresses are between 18 MPa and 20 MPa. © 2014 WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim.Öğe Ortasında delik bulunan eğrisel yüzeyli kompozit plakların burkulma davranışı(Dicle Üniversitesi, 2017-03-01) Deniz, Mehmet EminBu çalışmada, [±60o ]2 ve [±75o ]2 oryantasyon açılarına sahip E-cam/epoksi esaslı eğrisel yüzeyli kompozit plakların burkulma davranışı deneysel olarak araştırıldı. Malzeme olarak ±60o ve ±75o elyaf açısında filament sarma yöntemi ile 100-mm çapında üretilmiş kompozit borulardan veya kabuklardan L=50, 65 ve 80-mm gibi 3 farklı uzunlukta test numuneleri hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test numunelerin bir kısmı deliksiz bir kısmı da 5, 10 ve 15-mm çaplarında ortalarında dairesel delik açılmış ve sonrasında test cihazında burkulma yüküne maruz bırakılmışlardır. Numunelerin burkulma testleri için özel bir aparat tasarlandı ve imal edildi. Daha sonra bu aparat kullanılarak burkulma testleri yapıldı. Çalışmanın amacı, eğrisel yüzeyli kompozit plakların burkulma davranışına elyaf oryantasyon açısı,delik çapının genişliğe oranı (D/B=0; 0,17; 0,33; 0,5) ve numune boyunun kalınlığaoranı (L/t=25; 32,5; 40) etkilerini araştırmaktır. Çalışmada tüm test parametreleri için kritik burkulma yükleri elde edildi. Her bir parametre için testler4’er kez tekrarlandı. Yapılan testlerin sonuç verileri kullanılarak grafik eğrileri oluşturuldu. Daha sonra bu grafik eğrileri birbirleri ile karşılaştırıldı. Ayrıca test sonrası burkulma hasarına uğramış ±75o elyaf açısına sahip numunelerin resimleri verilerek hasar değişimleri yorumlandı. Sonuç olarak test numunesinin L/t ve D/B oranları ile elyaf oryantasyon açısının kompozit plakların burkulma davranışı üzerine önemli etkisinin olduğu görüldü. Ayrıca bu parametrelerin hasar biçimleri üzerine de etkilerinin olduğu görüldü.Öğe Tabakalı kompozit plakların darbe davranışı üzerine deniz suyu etkisinin araştırılması(Batman Üniversitesi, 2017) Karakuzu, Ramazan; Çalık, İsmail Cihan; Deniz, Mehmet EminBu çalışmanın amacı, [0°/30°/60°/90°]s oryantasyonuna sahip cam lifi-epoksi tabakalı kompozit plakların darbe davranışı üzerine deniz suyunun etkisini araştırmaktır. Bu sebeple 100 x 100 mm boyutlarında 2,9 mm kalınlığında 135 adet numune hazırlanmıştır. Numunelerin darbe deneyleri Fractovis Plus darbe test cihazı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma beş aşamadan oluşmaktadır. Her bir aşamada 27 numune kullanılmıştır. İlk aşamada deniz suyu görmemiş (kuru) numunelerin testi yapılmış daha sonra geri kalan dört aşamada deniz suyunda bekletilmiş numunelerin testleri yapılmıştır. Numunelerin deniz suyunda bekletilme zamanları 1, 3, 6 ve 9 ay olarak seçilmiştir. Darbe testleri, 10 J, 20 J, 30 J enerjilerinde ve 5 kg, 10 kg, 15 kg vurucu kütlerinde gerçekleştirilmiştir. Testlerin sonucunda, absorbe edilen enerji, maksimum çökme miktarları ve hasar alanlarının deniz suyunda bekletilme zamanına bağlı olarak değişimleri grafikler yardımıyla verilmiştir. Elde edilen sonuçlar kompozit plakların darbe davranışı üzerine deniz suyundaki tuzun, darbe enerjisinin ve darbe ucu kütlesnin önemli etkisinin olduğunu göstermiştir.Öğe Tabakalı kompozitlerin yanal burkulması üzerine matris ve delik tipi etkilerinin araştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Deniz, Mehmet Emin