Yazar "Ekici Uysal, Vildan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Liselerde gerçekleştirilen rekreatif sosyal etkinlikler: Bir meta-sentez çalışması(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022-09-06) Ekici Uysal, Vildan; Sözer, YusufBu araştırmanın amacı, Türkiye‘deki liselerde rekreatif sosyal etkinlikler ile ilişkili konuları ele alan tezlerin ve makalelerin meta-sentez yöntemi kullanılarak incelenmesi yoluyla rekreatif sosyal etkinlikler alanındaki eğilimleri belirlemek ve bu uygulamalara ilişkin genel değerlendirmelere ulaşmaktır. Araştırmada meta-sentez yöntemi çerçevesinde 2008-2020 yılları arasında yayınlanmış ve dahil etme kriterlerini karşılayan 19 makale, 16 tez olmak üzere toplam 35 bilimsel araştırma çalışmasının araştırma soruları doğrultusunda ele alınan içerikleri sentezlenmiştir. Çalışmaların seçiminde Google Akademik arama motoru, TÜBİTAK ULAKBİM Dergi-Park, YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanlarından faydalanılmıştır. Çalışmaların her biri içerik analizine tabii tutularak çalışmanın amacı, konu alanı, yöntemi, örneklemi, veri toplama araçları ve ulaşılan bulgular bağlamında incelenmiştir. Elde edilen veriler frekansa dayalı yorumlanmış ve tablolarla gösterilmiştir. Araştırmada yer alan çalışmalar yıllara göre incelendiğinde en çok 2018 yılında yapıldığı belirlenmiştir. Araştırmaya dâhil olan çalışmaların 19’u makale, 15’i yüksek lisans tezi 1’i doktora tezidir. Araştırmaların benzer ve farklı yönleri karşılaştırılarak ve bütünsel bir açıdan ele alınarak bir sentez çalışması yapılmıştır. Çalışmaların veri toplama araçları incelendiğinde en çok açık uçlu anketin, araştırma desenleri incelendiğinde en fazla nicel araştırma kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışmaların veri analiz yöntemleri incelendiğinde en çok anket/ölçek analiz yöntemi kullanıldığı belirlenmiştir. Bununla birlikte araştırmaların meta-sentezi sonucunda; 15 amaç teması ve 21 amaç kodu ile 22 bulgu teması ve 72 bulgu kodu üretilmiştir. Çalışmaya dahil edilen araştırmalarda rekreatif sosyal etkinlikler çerçevesinde liselerde öğrenci tutumlarının, öğrenci kazanımlarının ve öğrenci davranışlarının incelenmesinin başlıca araştırma amaçlarını oluşturduğu; öte yandan sosyal etkinliklerde yaşanan sınırlılıklar, sosyal etkinliklerin öğrencilerin duyuşsal gelişimlerine ve diğer bazı beceri gelişim alanlarına sağladığı çeşitli katkılar ve yönetici, öğretmen, veli gibi paydaşların sosyal etkinlikleri ihmal etme durumlarına ilişkin bulguların öne çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu meta-sentez çalışması ile rekreatif sosyal etkinlikler konusunda uygulamacılara ve alanyazına katkı sağlayacak araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.