Yazar "Ekin, Ersin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise öğrencilerinde beden imajı, sosyal görünüş kaygısı ve atılganlık arasındaki ilişkinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-04-18) Ekin, Ersin; Şahbudak, MuratBu araştırma, lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygısı, beden imajı algısı ve atılganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada, sosyal görünüş kaygısının beden imajı üzerinde güçlü ve olumsuz bir yordayıcılığının olduğu bulunmuştur. Özellikle fazla kilolu ve obez öğrencilerin sosyal görünüş kaygılarının ve beden imajı memnuniyetsizliklerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin beden algılarının daha olumlu hale geldiği gözlemlenmiştir. Atılganlık açısından değerlendirildiğinde, kız öğrencilerin erkeklere kıyasla daha yüksek atılganlık puanına sahip olduğu, özellikle “hayır” diyebilme ve duygularını ifade etme becerilerinde daha güçlü oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin atılganlık düzeylerinin yükseldiği görülmüştür. Ancak, beden kitle indeksi (BKİ)’nin atılganlık üzerinde anlamlı bir yordayıcılığının olmadığı belirlenmiştir. Fiziksel aktivitenin sosyal görünüş kaygısı ve beden imajı üzerinde doğrudan anlamlı bir yordayıcılığının olmadığı bulunmasına rağmen, fiziksel aktivite yapan öğrencilerin atılganlık düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu bulgu, düzenli fiziksel aktivitenin sosyal becerileri ve özgüveni artırabileceğini göstermektedir. Sonuç olarak, çalışma, ergenlerin beden algısı, sosyal kaygı ve atılganlık düzeyleri arasındaki ilişkileri ve bireysel farklılıkları ortaya koymuştur. Bu bulgular doğrultusunda, ergenlerin beden algısını olumlu yönde geliştirmeye yönelik farkındalık programları, sosyal kaygıyı azaltan psikososyal destek mekanizmaları ve atılganlık becerilerini güçlendiren sosyal eğitim programlarının artırılması önerilmektedir.