Yazar "Ezgin, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 8 haftalık korfbol temelli hareket eğitiminin 10-12 yaş sporcularda seçilmiş motorik özelliklere etkisi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-02-17) Ezgin, Ahmet; Bilgiç, MuratBu çalışmanın amacı 10-12 yaş sporcularda korfbol temelli hareket eğitiminin seçilmiş motor becerilere etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklem grubunu Batman Spor Lisesi Spor Kulübünde korfbol branşında eğitim alan 35 sporcu oluşturmaktadır. Bu çalışma kontrol (20 kişi) ve deney (15 kişi) grubundan oluşmaktadır. Korfbol temelli hareket eğitimi 8 hafta boyunca haftada 3 gün, günde 60-90 dakika uygulanmıştır. Sporculara antrenman periyodu öncesi ve sonrası dikey sıçrama, boy ve kilo ölçümü, esneklik ölçümü, bel kalça çevresi ölçümü, illinois çeviklik testi, 20 metre sürat koşusu testi, 30 metre sürat koşusu testi, plank testi, 30 saniye mekik testi, 30 saniye şınav testi ölçümleri ile ön test ve son test karşılaştırmaları yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel olarak analiz edilmesinde SPSS programı kullanıldı. Veriler; aritmetik ortalama ve standart sapma olarak sunuldu. Normallik sınaması için Shapiro-Wilk testi; homojenlik sınaması için Levene testi uygulandı. Normal dağılım göstermeyen veri setleri için çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edildi ve ±2 değeri içinde olan veri setlerinin normal dağılım gösterdiği kabul edildi. Uygulamalar arasındaki farkların analizi için tekrarlı ölçümlerde çift yönlü varyans analizi (2x2) uygulandı. Küresellik varsayımının sağlanmadığı ölçümlerde Greenhouse Geiser düzeltme testi kullanıldı. Post hoc analizinde Tukey testi kullanıldı. Kontrol ve deney gruplarındaki katılımcıların uyguladıkları dikey sıçrama, plank testi, 20 m ve 30 m sprint testi uygulamasının iki yönlü varyans analizi sonuçlarına göre gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Kontrol ve deney gruplarındaki katılımcıların uyguladıkları illionis, esneklik, şınav ve mekik testi uygulamasının iki yönlü varyans analizi sonuçlarına göre gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir Sonuç olarak; korfbol temelli hareket eğitimi programının biyomotor parametrelerden plank, dikey sıçrama kuvveti, 20 ve 30 metre sürat becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir.