Yazar "Kublay, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Siirt'in Kurtalan ilçesinde görev yapmakta olan lise öğretmenlerinin boş zamanlarrnı değerlendirme engellerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022-01-10) Kublay, Recep; Çelik, Nuri MuhammetBu araştırmada, Siirt ilinin Kurtalan ilçesinde ilçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Liselerde görev yapmakta olan Öğretmenlerin Boş Zamanlarını Değerlendirme Engellerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini; 2020-2021 eğitim- öğretim yılı ikinci döneminde Siirt ilinin Kurtalan ilçesinde ilçe Milli Eğitim Müdüdrlüğüne bağlı liselerde görev yapmakta olan 276 öğretman oluşturmaktadır. Örneklem grubunnda İlçede bulunan 9 lisede görev yapan her branştan Öğretmenlerden 58’i erkek ve 54’ü kadın olmak üzere toplam 112 öğretmen araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türkçe uyarlaması Gürbüz ve arkadaşları (2012), tarafından yapılan Alexandris ve Carroll (1997), tarafından geliştirilen “Boş Zaman Engelleri Ölçeği-18 (BZEÖ)” kullanılmıştır. Kullanılan bu ölçek 18 maddeden oluşmakta ve ölçek ile birey psikolojisi, bilgi eksikliği, tesis, arkadaş eksikliği, zaman, ilgi eksikliği gibi 6 alt boyut belirlenmiştir. Kullanılan ölçekte yer alan ifadeler “Kesinlikle Önemsiz (1)”, “Önemsiz (2)”, “Önemli (3)” ve “Çok Önemli (4)” şeklinde 4’lü Likert tipli olarak derecelendirilmiştir. Ölçek maddelerinden elde edilen puanların yorumlanmasında; 1,00-1,75: arası kesinlikle önemsiz, 1,76, 2,50: arası önemsiz, 2,51-3,25: arası önemli ve 3,26-4,00: arası ise çok önemli şeklinde değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeğin hesaplanan Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı alt boyutlar itibarı ile .69 -.79 arasında toplamda ise .84 bulunup, ölçeğin oldukça güvenilir olduğu söylenebilir Araştırma sonucunda; Lise öğretmenlerinin serbest zamanlarını değerlendirme engellerini önemli gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Lise öğretmenlerinin serbest zamanlarını değerlendirme engelleri tüm alt boyutlarda cinsiyet, eğitim durumu, yaş durumu, boş zaman sizin için ne anlama geliyor ve işlerinden artan boş zamanlarını değerlendirip değerlendirmedikleri değişkenleri açısından anlamlı olarak değişmemektedir. Medeni durum değişkenine lise öğretmenlerinin serbest zamanlarını değerlendirme engellerinin bilği eksikliği, tesis/hizmet, arkadaş eksikliği, zaman ve ilği eksikliği alt boyutlarında anlamlı olarak değişmediği sadece birey psikolojisi alt boyutunda anlamlı bir farklılık olduğu, meslek yılı değişkenine lise öğretmenlerinin serbest zamanlarını değerlendirme engellerinin bilği eksikliği, birey pisikolojisi, tesis/hizmet, arkadaş eksikliği, zaman ve ilği eksikliği alt boyutlarında anlamlı olarak değişmediği sadece arkadaş eksikliği alt boyutunda anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.