Yazar "Seven, Burhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Experimental determination of the mechanical properties of composite materials produced with particle reinforced adhesives(European Journal of Technic, 2017-12) Adin, Hamit; Seven, Burhan; Çakar, Fahri; Yıldırım, Hayri; Ataş, İsaThe composite adhesives which are produced by adding particles into the structural adhesives used in aviation field as well as the latest developments in nanotechnology have given a new perspective to the design of adhesively bonded joints. In this study, the mechanical aspects of fibre glass composite materials produced with method hand lay-up by adding powder of composite material into adhesives were examined with an experimental manner under tensile load. Polyester was used as the structural adhesives; powder of fibre glass composite materials was used as additive materials at 1% or 2% by weight, and the samples of tensile were produced. The results of the experiment showed that tensile failure load was increased in the fibre glass composite material bonded with particle-reinforced adhesive. In addition, the study examined the force-displacement curves and found that the joints with nanoparticle-added adhesive had an increased displacement capacity.Öğe Investigation of behavior of tranmission shafts under bending stress(Dicle Üniversitesi, 2018-11) Adin, Hamit; Yıldırım, Hayri; Seven, Burhan; Pıhtılı, HaşimTransmisyon çelikleri, imalat ve ıslah çeliklerine oda sıcaklığında bir veya birkaç kalıptan geçirilerek şekillendirme işlemi uygulanılması neticesinde elde edilirler.Transmisyon çelikleri düşük karbon içerikleri sayesinde yüksek kaynak kabiliyetine sahiptirler. Bu durumdan dolayı, kaynak işlemi uygulanan makine, otomotiv parçaları, miller, vb. gibi birçok parçada kullanımını kolaylaştığından tercih sebebi haline gelmektedir Transmisyon çelikleri, inşaat, makine imalatı, otomotiv, beyaz eşya ve hatta savunma sanayisi gibi birçok sektörde kullanılmaktadır.Transmisyon milleri, karbon (C) değerleri düşük olduğundan Mangan (Mn) değeri yükseltilmiş, mukavemeti (Dayanıklılık) yüksek çeliklerdir. Bu çalışmada makine, otomotiv ve imalat sanayiinin yanı sıra özellikle transmisyon milleri yapımında en çok kullanılan St37 çeliğin üç nokta eğme gerilmesi altındaki davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. St37 malzemesinden yapılmış içi boş dairesel transmisyon millerin eğilme gerilmeleri incelendi. 200mm, 250mm uzunluklarında ve 12mm ile 13mm farklı iç çaplara sahip transmisyon miller kullanıldı. İçi boş dairesel transmison millerin mekanik olarak, eğilme testleri her bir numune için ayrı ayrı üçer kez tekrarlanarak yapıldı. Deneysel çalışmalar sonucunda içi boş dairesel transmisyon millerin mekanik davranışlarının et kalınlığına ve uzunluklarına bağlı olarak değiştiği gözlemlendi. Numunelerin et kalınlığı azaldıkça ve uzunluğu arttıkça eğilme gerilmesininde azaldığı görüldü. Elde edilen deneysel çalışma sonuçları grafikler ile verilerek gerekli irdelemeler yapıldıÖğe Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; İşcan, Bahattin; Seven, BurhanKam mili, subaplara hareket veren bir parçadır. Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili, krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili bulunmaktadır[2]Öğe Yaprak yayların nümerik metotlar yardımıyla hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Sağlam, Zeyni; Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; Seven, BurhanBu çalışmada ISUZU marka EUROBUS model midibüsün yaprak yayının üzerine gelen kuvvetlerle ilgili olarak Solidworks paket programı kullanılarak nümerik statik analizler yapılmıştır. Araçlarda kullanılan yaprak yaylarda oluşacak bir hasar istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Bu hasarların önüne geçmek amacıyla yaprak yayların üretim aşamasından kullanılacak yerlere ve maruz kalabilecekleri kuvvetlere kadar analizlerinin yapılması gerekmektedir. İstenmeyen sonuçları engellemek amacıyla nümerik analizler yapılmıştır. Son durumda malzeme üzerine oluşabilecek hasarlar değerlendirilmiş ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir.