Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Subatan, Abdulkadir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pyotr İlyiç Çaykovski’nin Çocuk Albümü OP. 39 eserinde kullanılan müzikal terimlerin incelenmesi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-06-20) Subatan, Abdulkadir; Möhsünoğlu, Arif
    Bu çalışma, Rus klasik müzik bestecisi, Pyotr İlyiç Çaykovski'nin "Çocuk Albümü Op. 39" eserinde kullanılan müzikal terimleri incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüş olup, keşifsel bir tür benimsenmiştir. Çalışmada P. İ. Çaykovski’nin hayatı, müzikal geçmişi ve Çocuk Albümü Op.39 eseri hakkında belgesel taraması yapılmış, müzikal terimlerin incelenmesi aşamasında elde edilen bilgiler içerik analizi yapılarak sistematik bir şekilde incelenmiştir. Bu araştırmanın sınırlılıkları, müzikal terimlerin incelenmesiyle sınırlı kalmıştır. Araştırma, sadece müzikal terimlerin tanımlanması ve analiz edilmesine odaklanmıştır; bu sebeple eserin çalgı tekniği ve armonik yapısı gibi unsurlar araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. P. İ. Çaykovski’nin Çocuk Albümü Op. 39 eseri incelendiğinde, 24 kısa piyano parçalarından oluşan çeşitli hikâyelerden esinlenerek; "Oyuncaklar", "Rus Şarkıları", "Seyahat Etkisi" ve "Peri Masalları" gibi dört temadan oluşmaktadır. Albümde en çok kullanılan ritim 2/4’lük, tempo olarak ise moderato olduğu tespit edilmiştir. Dinamik geçişlerde crescendo, decrescendo ve diminuendo gibi ifadelere sıkça yer verilmiştir; nüansların pianissimo ile forte arasında değiştiği görülmüştür. Ayrıca legato ve staccato gibi artikülasyonların sıkça kullanıldığı ve bu sayede eserin müzikal anlatım gücünün artırıldığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, Çalışmada müzikal terimlerin, müziğin yapısını nasıl şekillendirdiği ve eserin duygusal derinliğini nasıl etkilediğini, eserin teknik ve duygusal yönlerini etkileyen bu unsurların doğru anlaşılması ve uygulanması, müzikal performans ve yorumculuk açışından önemli olduğunu vurgulamaktadır. Bu nedenle gelecekte gerçekleştirilecek araştırmaların, benzer yöntemlerle farklı eserlerde kullanılan müzikal terimlerin incelenmesine odaklanması, önemli bir ifade taşımaktadır. Müzik literatürüne ve müzik eğitimine faydalı bir çalışma sunduğu, ayrıca Çaykovski’nin müziği hakkında bilgi edinmek isteyen araştırmacılar için önemli bir kaynak olduğu düşünülmektedir.

| Batman Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Batı Raman Kampüsü, Batman, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder