Yazar "Tepe, Sefer Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-01-29) Tepe, Sefer Faruk; Işık Erol, SevgiBu tez çalışmasının yapılma sebebi son yıllarda önemi artan Mesleki eğitim merkezlerinde bulunan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma yapılırken tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen 197 Batman Mesleki Eğitim Merkezinde okuyan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da kişisel bilgiler formu ve ölçeği geliştiren Diker Coşkun’un (2009) ‘’Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verileri çözümlemek içinse tanımlayıcı istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma vb. testler), parametrik testlerden olan T Testi ve Anova Testi kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucun da mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin hayat boyu öğrenme eğilimleri açısından yüksek bulunmuştur. Ayrıca kadınların hayat boyu öğrenme düzeyleri erkeklerden daha olumlu yönde bulunmuştur. Öğrencilerin yaşlarına ve eğitim durumlarına göre ise herhangi bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ve okudukları bölümler kıyaslandığı zaman anlamlı farklar çıkmıştır. Bilişim teknoloji bölümü ve güzellik ve saç bakım bölümü öğrencilerinin yiyecek- içecek hizmetleri bölümüne göre daha yüksek yaşam boyu öğrenme eğiliminde oldukları tespit edilmiştir. Metal teknolojisi bölümünün makine teknolojisi bölümü öğrencilerinden yaşam boyu öğrenmeye daha olumlu baktıkları bulunmuştur. Son olarak da moda tasarım bölümünün makine ve yiyecek- içecek hizmetleri bölümü öğrencilerinden daha yüksek yaşam boyuna sahip oldukları analiz edilmiştir. Tüm bölümler arasından en yüksek yaşam boyu öğrenme isteğinde olan ise mobilya ve iç mekân bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır.