Batman Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü, Bildiri Metinleri Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Yapıştırıcı ile birleştirilmiş Z tipi bağlantılarda bindirme mesafesinin etkisi(Karabük Üniversitesi, 2009) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınÖğe Çatlak bulunan alaşımlı çelik levhanın gerilme analizi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz kalan ortasında çatlak bulunan alaşımlı çelikten bir levha üzerinde gerilme analizi yapılmıştır. Sonlu Elemanlar Yöntemi (FEM) kullanılarak sayısal çözümler yapılmıştır. Çözümde ANSYS(10.0) programı kullanılmıştır. Gerilme dağılımlarının hassasiyeti için levha için küçük boyutlar alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölündü. Plakaya uygulanan çekme yükü, nokta yük ve farklı büyüklüklerde örselenmiş yük olarak alınmıştır. Gözlenen diyagramlarda yük, çatlak ekseni boyunca dikey ve paralel olarak uygulandığında gerilme dağılımının azaldığı gözlemlenmiştir.Öğe Çatlak bulunan izotropik dökme demir levhada gerilme analizinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2009-05) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz ve içinde yüke dik çatlak bulunan izotropik bir levhada gerilme analizi yapılmıştır. Çalışmada sonlu elemanlar metodu kullanılarak sayısal çözüm yapılmıştır. Çözümde SAP2000 programı kullanılmıştır. Çalışmada gerilme dağılımlarının hassasiyeti açısından levhanın boyutları küçük alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölünüp uygulanan yük iki ayrı şiddette, tekil ve düzgün yayılı olarak uygulanmıştır. Uygulanan yükün dışında çatlak genişliği de değişken olarak alınmıştır. Levhanın malzemesi dökme demir olarak ele alınırken diğer parametreler değiştirilerek program çalıştırılmaktadır. Bu analizler sonucunda program, levhadaki gerilme dağılımlarını diyagram halinde vermektedir. Diyagramlardan çatlağın uç kısımlarında büyük gerilme yığılmaları olduğu görülmüştür.