Strateji̇ Geli̇şti̇rme Dai̇re Başkanlığı, Tez Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Selim Sırrı Tarcan’ın “Spor” isimli eserinin transkripsiyonu
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-07-02) Ramazanoğlu, Ahmet Şükrü; Sarıyar Sezan, Canan
    Bu çalışmada Türkiye’de Beden Eğitimi denince akla gelen ilk isim Selim Sırrı Tarcan’ın “Sporcu” isimli eserinin Osmanlıcadan günümüz Türkçesine çevirisi yapılmıştır. Osmanlı Devleti’nin son dönemlerine ve Cumhuriyet’in ilk yıllarına tanıklık eden Selim Sırrı Tarcan, yaşadığı dönem boyunca Beden Eğitimi ile ilgili birçok ilklere imza atmıştır. Aldığı eğitimler ile birlikte fikirleriyle ülkede Beden Eğitimi ve sporun yayılmasında öncü bir isim olmuştur. Selim Sırrı Tarcan’ın “Spor” isimli kitabı eski harfler ile yazılmıştır. Kitap, 1330 yılında Artin Asaduryan ve Mahdûmları Matbaası tarafından İstanbul’da yayınlanmıştır. 135 sayfadan oluşan kitap kendi içinde 16 bölüme ayrılmıştır. Bu bölümler sırasıyla Amatörlük, Spor Nedir? Oyunun Kıymeti, İnsan Kuvveti, Yürümek, Eskrim, Ciu Citsu (Jiu-jitsu), Eski ve Yeni Olimpiyatlar, Yaya Koşuları, Boks, Yüzmek, Halat Çekişmek, Boy Squad, Atlamak, Şidor, Tenis gibi başlıklardan oluşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, spor alanında önemli bir eseri günümüz Türkçesine çevirerek herkes tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Ayrıca spor konusunda araştırma yapanların başvurabileceği bir kaynağı daha bilim dünyasına kazandırmaktır.
  • Öğe
    Taraftarlıkta marka sadakatinin lisanslı spor ürünleri satın alma tercihine etkisi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-08-17) Aydın, Yahya; Kılınç, Kazım
    Spor kulüplerinin pazarlama yoluyla taraftarlara sundukları lisanslı spor ürünleri, kulüplere ciddi anlamda gelir sağlamaktadır. Lisanslı spor ürünleri gelir sağlamanın yanında takım ile taraftar arasında duygusal bağları geliştirme olanağı da sağlamaktadır. Marka sadakati, spor tüketicilerinin ürüne ve işletmeye olan bağlılıklarının en önemli göstergesi olup, spor işletmecileri ve pazarlamacılar için de rakiplerine karşı üstünlük sağlamada kullanılabilecek önemli bir faktördür. Bu çalışmada, taraftarlıkta marka sadakatinin lisanslı spor ürünü satın alma tercihine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Türkiye’de ikamet eden herhangi bir spor branşının taraftarı olan bireyler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında yararlanılan veriler, olasılığa dayalı olmayan kolayda örneklem yöntemi ile belirlenen 494 spor taraftarından anket yöntemi ile elde edilmiştir. Evrenin tamamına ulaşmanın mümkün olmaması ve zaman ile maliyet faktörleri yapılan araştırmanın kısıtlarını oluşturmuştur. Yapılan çalışmada tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı faktör ve güvenilirlik analizleri için SPSS paket programından; doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal modelleme için ise SmartPLS 4 programından faydalanılmıştır. Bu kapsamda elde edilen bulgulara göre, taraftarlıkta marka sadakatinin, lisanslı ürün satın alma isteği ile lisanslı ürün satın alma sıklığı üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu görülmüş ve araştırma hipotezleri desteklenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların; spor kulüpleri ve lisanslı spor ürünleri üreten işletmelere pazarlama stratejileri belirleme konularında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.