Cilt 8, Sayı 1/1 Sosyal Bilimler
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Gürciyef Metod’unda sanat uygulamalarının ezoterik gelenek ile ilişkisi(Batman Üniversitesi, 2018-06-26) Akçakmak, Hale BirgülBu çalışmada Gürciyef metodunun ezoterik gelenekle olan bağı araştırılarak, sanat uygulamalarına ve müziği kullanımına kaynaklık eden bu gelenekle ilişkisi belirlenecektir. Literatürde sıklıkla batı ezoterik geleneği içerisinde değerlendirilen metodun müzik kullanımında batı ezoterizmi bağlamındaki nitelikleri araştırılarak, müzik ve dans kullanımın belli başlı hedeflerinin bu çerçevede içerisindeki yeri incelenecektir.Öğe Lise son sınıf öğrencilerinin sınırlılık algı şemaları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2018) Çiçek, İlhan; Tanhan, FuatBu araştırmanın amacı üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma Batman ili merkezinde lise son sınıfa devam eden öğrencilerin devam ettiği üç meslek lisesi, üç fen/anadolu lisesi ile üç genel liseden 210 kız, 254 erkek olmak üzere toplam 464 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu”, “ Sınav Kaygısı Envanteri” ile “Sınırlılık Şemaları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma hipotezleri SPSS 20 programıyla analiz edildi. İlk önce Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık Şemaları Ölçeği ile ilgi elde edilen bulgular (ortalama, yüzde ve standart sapmalar) betimsel istatistikle elde edildi. Daha sonra Kolmogorov-Smirnov Normallik Testi ile ölçeklerin normal dağılmadığı saptandı (p<0.05). Bunun sonucunda Sınav Kaygısı Envanteri ile Sınırlılık Şemaları Ölçeği arasındaki ilişkinin saptanması için parametrik olmayan testler kullanıldı. Bu araştırmanın sonucunda, üniversiteye hazırlanan öğrencilerde sınırlılık algısı ile sınav kaygısı arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır (p<0.05). Ayrıca sınırlılık şema ölçeğinden alınan puanların dersaneye gidip-gitmeme durumuna ve öğrencilerin gittikleri lise türüne göre anlamlı bir faklılık olduğu saptanmıştır (p<0.05).Öğe Duvarların görsel arkeolojisinin bir tezahürü “Jacques Vılleglé”(Batman Üniversitesi, 2018) Balseçen, HaydarKent duvarlarındaki görsel kültür, topluma ve sanata sunulan önemli bir ayna görevini sürdürmektedir. Sokağın sessiz ve derin çığlığını duvarlara yapıştırılmış film, reklam afişi ve grafiti öğeleriyle anlamak mümkündür. Her ne kadar bu dış mekân yüzeyleri gündelik yaşam pratiğinde sıradan ve anlamsız bir dünya gibi görünse de, aslında bu yüzeyler toplumun sanatının, kültürünün ve biliminin göstergesi, bir anlamda o toplumun arkeolojik kazı alanları gibidir. Bu arkeolojik metaforun paralelinde gelişen önemli bir olgu da sokağın ve duvarların estetik dilinin, sanatçı vasıtasıyla bir sanatsal propaganda aracına dönüşmesi olmuştur. Bu dönüşümü kolaj ve dekolaj estetiği içerisinde sergi mekânına taşıyan öncü sanatçılardan biri, Fransız sanatçı Jacques Villeglé olmuştur. Bu doğrultuda; Bu araştırma, kent duvarlarının yüzeyindeki kültürel göstergeler olan film ve reklam afişlerinin, sanata ve topluma kattığı rolü ve bunun Jacques Villeglé‟nin eserlerine nasıl dönüştüğü üzerinde durulmuştur.Öğe Richard Wagner ve Parsifal Operası üzerine bir inceleme(Batman Üniversitesi, 2018) Kaya, İlhami19. yüzyıl opera sanatının farklı gelişme gösterdiği bir dönemdir. Dönemin bestecilerine bakıldığında opera alanında eski anlayışların yerine, yeni ve olgun yaklaşımların Richard Wagner (1813-1883) tarafından sergilendiği görülmektedir. 19. yüzyılda tüm müzik formları değişim gösterirken opera sanatı da Wagner’in felsefi bakış açısıyla farklı bir yönelim göstermiştir. Böylelikle opera sanatı Wagner’in düşünceleri ile yeni ve özgün bir yapıya sahip olmuştur. Wagner, İtalyan operasının alışılmış kalıplarını kırarak, opera karakterlerini uzun soluklu melodilerle bir bütün olarak yansıtmış ve bu sanatı hayal gücünün ötesine taşımıştır. Bu durum Wagner’in opera tasarımı ve sunumunun dönem itibariyle diğer operalardan belirgin biçimde ayrılmasına neden olmuştur. Böylelikle Wagner operayı bir düşünce sanatı haline getirmiştir. Bu çalışmada, Wagner’in Parsifal operasının yapım aşamaları ve tema içeriği tasarım/düşünce bağlamında ele alınmıştır.