1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Yeşil pazarlama kapsamında organik gıda anlayışının tüketicilerin satın alma niyeti üzerine etkileri(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-09-05) Çınar, Başak; Kılınç, KazımBu çalışmada, ekolojik ürünlerin en önemli kategorilerinden biri olan organik gıdalara yönelik olarak, tüketicilerin organik gıda bilgisinin, çevre bilincinin ve sağlık bilincinin satın alma niyetine etkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaçla evreni Diyarbakır ilinden seçilen örneklemden elde edilen veriler aracılığıyla hipotezlerin istatistiki analizleri yapılmıştır. Veriler, olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 513 tüketiciden çevrimiçi anket aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma kapsamında, güvenirlik analizleri, tanımlayıcı istatistikler ve açıklayıcı faktör analizi için SPSS 22 programından, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli için ise SmartPLS programından yararlanılmıştır. Analiz sonuçları doğrultusunda araştırmanın ana hipotezi kısmen kabul edilmiştir. Organik gıda bilgisinin tutumu ve çevre bilincinin ise satın alma niyetini etkilemediği diğer hipotezlerin ise kabul edildiği yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda organik gıdalara yönelik tutum ve satın alma niyetinin sağlık bilinci boyutunu pozitif yönde etkilediği görülmüştür.