Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 8 / 8
  • Öğe
    Bir derleme olarak hafif alkollerin içten yanmalı motorlarda emisyon karakteristiği
    (IESS Publishing, 2019) Aydın, Hüseyin; Çelebi, Yahya
  • Öğe
    Investigation of the effects of butanol addition on safflower biodiesel usage as fuel in a generator diesel engine
    (Elsevier, 2018-06-15) Aydın, Hüseyin; Çelebi, Yahya
    As our world demands more and more energy and fossil fuel resources are running out, searches onfindingalternative fuels in internal combustion engines are increasing. Alcohols and biofuels obtained from oils can beused as alternative diesel fuels. The present work investigated the effects ofn-butanol addition to safflowerbiodiesel usage in a diesel engine used for driving an electrical power generator. Safflower biodiesel was ob-tained by using transesterification method. Binary blends of butanol-biodiesel and ternary blends of ultra-lowsulfur diesel-biodiesel–butanol were contained 5%, 10%, and 20% butanol in volume basis. The tests werecarried out on a four-cylinder, four-strokes, and direct-injection diesel engine at half load operation with stableengine speed of 1500 rpm. Experimental test results on combustion characteristics, emission and performance ofthe fuels were investigated. According to test results, formation of heat release rates and in-cylinder pressurecurves were considerably similar and total heat transfer, average gas temperature and mass fraction burned wereslightly changed. The ternary blends showed lower emission and increased brake thermal efficiency up to 1.5%.Besides, average mass fuel consumption was increased up to 5% and brake specific fuel consumption up to 6%.For the other fuels, emission and brake thermal efficiency were deteriorated.
  • Öğe
    Bütanol katkısının bir dizel motorda yakıt olarak biyodizel kullanımına etkilerinin deneysel araştırılması
    (Batman Üniversitesi, 2017) Çelebi, Yahya; Aydın, Hüseyin
    Artan enerji ihtiyacı ile birlikte fosil yakıtların rezervleri hızla tükenmekte olduğundan içten yanmalı motorlarda kullanılabilecek alternatif yakıtlar ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Alkollerden ve yağlardan elde edilen biyodizel yakıtı alternatif dizel yakıtları olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmada bütanol ilaveli aspir biyodizeli hacimsel olarak farklı oranlarda dizel yakıtı ile karıştırılarak bir dizel motorunda analizi gerçekleştirilmiştir. Transesterifikasyon yöntemiyle aspir yağından biyodizel elde edilmiş ve bütanol ile hacimce %10 ve %20 oranında karışımlar hazırlanmıştır. Deneyler dört zamanlı, dört silindirli bir dizel motorunda sabit devirde ve sabit yük şartlarında yapılmıştır. Yapılan deneysel çalışma sonucunda bu yakıtların kullanımından emisyon, performans ve yanma paremetlerindeki değişimler ortaya konmuştur. Bu sonuçlara göre; toplam ısı transferi, kütlesel yanma oranı ve vuruntu değerlerinde önemsiz ölçüde değişimler meydana gelmiş, silindir basıncı, ısı salınım oranı, ortalama gaz sıcaklığı ve yanma hızı değerlerinde olumsuzluklar gerçekleşmiştir. Üçlü yakıtların emisyonlarında azalmalar oluşmuş ve verimde %1,5'e kadar iyileşme gerçekleşmiştir. Bununla birlikte kütlesel yakıt tüketiminde %6'ya kadar ve özgül yakıt tüketiminde ise %5'e kadar artış olmuştur. Diğer yakıtların emisyon, yakıt tüketimi ve veriminde olumsuz etkiler gözlemlenmemiştir.
  • Öğe
    Farklı tip quadcopter kanadının uçuş doğrultu kararlılığına etkilerinin deneysel ve sayısal analizi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-01-12) Çelebi, Yahya; Aydın, Hüseyin
    İnsansız hava araçları (İHA) günümüzde savunma, eğlence, tarım, harita ve taşımacılık gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Hava aracı ile birlikte bir pilota gerek olmaması ve otonom sürüşe imkân vermesi ile bu araçların kullanımı gün geçtikçe diğer sektörlerde de görülmeye başlamıştır. Buna ek olarak teknolojinin gelişmesi ile elektronik parça ve sensörlerin ucuzlaması, bu sektörün gelişmesine olanak vermiştir. İHA’ların en popüleri olan Quadcopter, dört kanada sahiptir. Bu tez için otonom uçuş özelliğine sahip bir Quadcopter oluşturulmuştur. Çalışmada Pixhawk 4 uçuş kontrol kartı, otonom uçuş özelliğinden dolayı tercih edilmiştir. Otonom uçuş, Pixhawk kontrol kartını destekleyen Mission Planer yazılımı ile planlanarak gerçekleştirilmiştir. Kanat doğrultu kararlılığını belirlemek için 4 farklı pervane tasarımı yapılmıştır. Tasarlanan pervaneler arasından uçuş süresi ve doğrultu kararlılığı açısından en verimli Quadcopter pervane profili araştırılmıştır. Literatür araştırmaları sonucunda düşük Reynolds sayısında (Re<100.000) iyi performans gösterdiği belirtilen DAE51, MH42, NACA4412 ve NLF0115 kanat profilleri, bu araştırma için seçilmiştir. Tasarlanan bu pervanelerin etkilerini ortaya koymak için Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) ve deneysel analiz yapılmıştır. Pervane hesaplamalarının doğruluğunu tespit etmek için ANSYS Fluent simülasyon analizi yapılmıştır. ANSYS Fluent için doğrulanabilir bir yöntem ortaya koymak için de literatürde kesit ölçüleri ve aerodinamik performansı bulunan APC 10x7 pervane ile doğrulama yapılmıştır. Analitik hesaplama ile elde edilen itki katsayısı HAD analizi ile karşılaştırıldığında, DAE51 tasarım pervanesi için %4,41, MH42 için %4,91, NACA0115 için %5,80 ve NLF0115 için %5,94 daha düşük oluşmuştur. Quadcopter için gerekli itki kuvvetinin meydana geleceği, sonuçlar ile ortaya konduktan sonra üç boyutlu yazıcı ile baskı yapılmıştır. Deneysel analiz, dış ortamda gerçekleştirilmiştir. Dış ortam testlerinde, pervanenin rüzgâr etkileri göz önünde bulundurulmuştur. DAE51, MH42, NACA4412 ve NLF0115 profillerinden tasarlanan pervaneler, Quadcopter’ın orijinal pervanesinin performansı ile karşılaştırılmıştır. Yapılan deneyler sonucunda istenilen ve oluşan yunuslama, yuvarlanma, sapma açıları, yükseklik ve titreşim değerlerinde önemli farklılıklar ortaya çıkmadığı görülmüştür. Yapılan ilk ve ikinci deneyde sırasıyla DAE51 için 0,072 m ve 0,05 m, MH42 için 0,019 m ve 0,13 m, NACA4412 için 0,031 m ve 0,03 m ve NLF0115 için 0,022 m ve 0,028 m ortalama sapma miktarı meydana gelmiştir. Pervaneler, menzil ve doğrultu kararlılığı parametreleri ile değerlendirildiğinde en iyi pervane performansına NACA4412 sahip olmuştur.
  • Öğe
    An overview on the light alcohol fuels in diesel engines
    (Elsevier, 2019-01-15) Aydın, Hüseyin; Çelebi, Yahya
    One of the most useful characteristics of the science is its cumulative concept. This work was done as an attemptto contribute this nature. As many reports have revealed that petroleum based fuels are depleting and releasingharmful emissions to the natural atmosphere, law makers contemplate to eliminate or at least mitigate theseissues for the near future. In order to deeply address these issues, many studies have been proposed on the usageof alternative fuels such as methanol and ethanol to diminish exhaust gas pollution released from the internalcombustion engines and to replace conventional fuels with alternative fuels that have extensive feedstock. Lightalcohols (methanol and ethanol) are the most promising fuels in internal combustion engines thanks to theirextensive feedstock, low-emissions, low-cost and easy-adaptability to the engine technologies. It has been re-corded in the recent past that many researches have worked on light alcohol effects especially in diesel engines.In the light of the previous literature, this present paper reviews the past works to identify the effects of lightalcohols on performance, combustion and emissions in the internal combustion engines including the produc-tions, economic benefits, applications, demand and supply, environmental and human impacts of light alcohols.Various applications of light alcohols in diesel engines with diesel, biodiesel, the blends of diesel/biodiesel anddiesel/biodiesel/esters in the internal combustion engines are summarized