1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Üslü sayılar ile ilgili etkinliklerin matematik kazanımlarını elde etmeye etkisi(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-20) İlhan, Ayşe Mine; Dursun, ŞemsettinBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığının 2006 yılında uygulamaya koyduğu yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan üslü sayılarla ilgili etkinliklerin 6-8. Sınıf öğrencilerinin üslü sayılar alt öğrenme alanındaki başarısına olan etkisini araştırmaktır.Çalışmada materyal olarak makale, tez ve kaynak kitaplar kullanılacaktır. Özellikle çalışma konumuzu içeren makaleler incelenerek, bu çalışmaların sonuçlarını genelleştirecek yeni bir yöntem izlenecek. Tez çalışmasının yürütülmesi ile ilgili öngörülen zaman 56 aylık bir süre olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın örneklem gurubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılına Batman ilinde merkezde bulunan bir devlet ilköğretim kurumunda okuyan 6.7. ve 8. sınıf okuyan araştırmaya gönüllülük esasıyla 51’ erkek ve 54’ü kız olmak üzere toplam 105 öğrenci ile yapılmıştır. Elde edilen veriler 6.-8. Sınıflarda okuyan ve rastgele seçilen öğrencilerin üslü sayılılar ile ilgili verilen 10 soruyu ve cevaplamaları istenmiş ve üslü sayılar ile ilgili ders verildikten sonra tekrardan 10 sorularu sorulmuştur. Bu bölümde, araştırmada veri toplamak için kullanılan soruların analizi ön test son test olarak iki ayrı bölüm halinde bahsedilmiştir ve Paired Samples Statistics Araştırmanın uygulaması 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batman İl merkezinde eğitim veren bir devlet ilköğretim kururmunda okuyan 6.-7. ve 8. sınıf öğrencilerine gönüllülük esaslı rast gele seçilen toplam 105 öğrenciden oluşmaktadır.