60 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 10 / 60
Öğe Atık kızartma yağlarının alternatif dizel motor yakıtı olarak değerlendirilmesi(TMMOB Makina Mühendisleri Odası, 2011) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Altun, ŞehmusÖğe Köşeleri yuvarlatılmış eşkenar üçgen delikli kompozit levhaların gerilme ve yüzde uzama davranışlarının deneysel olarak incelenmesi(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2016-04) Adin, Hamit; Ergün, Raşit KorayÖğe Kompozit yama ile tamir edilmiş eliptik delikli alüminyum plakalarda eğilme davranışının sayısal incelenmesi(Dicle Üniversitesi, 2018-09) Adin, Hamit; Karaman, YasemenUzay, havacılık ve otomotiv sanayinde malzemede hasar oluştuğu zaman eğer hasar küçük çaplı ise tüm malzemeyi değiştirmek yerine maliyet, işçilik, zaman vb.sebeplerden dolayı hasarın tamiratına başvurulur. Oluşan bu hasarları tamir edebilmek veya yavaşlatabilmek için çeşitli tamirat yöntemleri bulunmaktadır .Malzemede oluşan hasarlı bölgeye yapacağımız tamirat yöntemlerinden biri de fiber takviyeli kompozit malzeme kullanılarak çift taraflı bindirme bağlantıları oluşturmaktır .Bu çalışmada yapıştırma bağlantısı ile yama işleminin hasarlı bölgeyi onarması amaçlanmıştır. Bu amaçla, merkezine farklı boyutlarda eliptik delikler açılan alüminyum levhaların yamasız ve farklı boyutlarda çift taraflı bindirme bağlantılarının eğme yükü altındaki davranışları sayısal olarak hesaplanmıştır. Yama malzemesi olarak cam elyaf takviyeli kompozit malzeme kullanılmıştır. Yapıştırma işleminin yapılacağı malzemeve yapıştırıcı malzeme olarak sırası ile AA-5083 ve DP460 kullanılmıştır. Yamalı ve yamasız numuneler eğme yüküne maruz bırakılarak kritik hatlardaki gerilme dağılımlarını belirlemek hedeflenmiştir. Gerilme dağılımlarını hesaplamak için Sonlu Elemanlar Metodu kullanılmıştır. Sonlu Elemanlar Metodu ANSYS(v.14.5) programı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerde, farklı yama boyutları ve farklı elips büyük yarıçapları kullanılmış olup elips küçük yarıçapı sabit tutularak değişkenlerin eğme davranışına etkisi incelenmiştir. Normal gerilmeler ve kayma gerilmeleri incelenerek grafiklerle gösterilmiştir. Yamalı ve yamasız numuneler karşılaştırıldığında yamalı numunelerin daha fazla gerilme taşıdığı görülmüştür. Yama uzunluğu arttıkça yapışma yüzeyi arttığı için numunelerin mukavemeti artmıştırÖğe Behaviour of bi adhesive in double strap joint with embedded to bending(Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 2015-06-15) Adin, Hamit; Temiz, Şemsettin; Sülü, İsmail YasinIn this study, behaviour of bi-adhesive used in the repair of damaged parts was analyzed, using the finite element method. In a double-strap joint with an embedded patch, patch is embedded into the adherents for structural requirements. In addition, to increase the strength of the joint, two adhesives are used to bond the adherents. This approach reduces stress concentration at the overlap ends, increases the load capacity and delays the failure. These effects give rise to higher joint strength. For this purpose, a stiff adhesive, FM73 produced by Cytec Fiberite, was applied in the middle portion of the overlap, while a softer adhesive, SBT9244 from 3M, was applied towards the edges, prone to stress concentrations. Non-linear finite element analyses were carried out to predict the failure loads, to assist with the geometric design and to identify effective ratios of sizes to maximize joint strength. Key words: Bi-adhesive, double-strap joints, finite element analysis, mechanical properties, stress analysis, failure loadsÖğe Effects of particle reinforcement on the bending and compressive behaviors of composite pipes(Materials Testing, 2019-11) Adin, HamitIn this study, the effects of adding particles to composite pipes were examined. For the study, composite pipes reinforced with particles were produced by using structural epoxy adhesive and mica as the particle. Composite pipes oriented at [-45 °/+45 °] were manufactured by the hand lay-up method. The composite pipes were loaded axially for measuring bending and compressive strength. When bending and compression loads are applied in the experiments it was seen that the particle reinforced methods indicated in the literature have a great effect of on the strength of the bending and compressive behaviour. The results show that addition of particles enhances compressive and bending strength.Öğe Rot mili kırılmasını sonlu elemanlar yöntemiyle incelenmesi(IESS Publishing, 2019-06) Adin, Hamit; Ak, İsmailÖğe The numerical failure analysis of pipe unions used in plumbing(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2017-12) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Yıldız, BilalÖğe Damperli kamyonların kasalarında kullanılan pimde oluşan hasarın sonlu elemanlar yöntemiyle analiz(IESS Publishing, 2019-06) Adin, Hamit; Ak, İsmailÖğe Onarımda kullanılan darbe dayanımlı iki bileşenli yapıştırıcılar(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, FevziÖğe Namlu içi balistik davranışın sonlu elemanlar yöntemiyle(Dicle Üniversitesi, 2017-07-01) Adin, Hamit; Özbay, Mahmut; Özgüder, OnurGünümüz savunma sanayi ürünlerinde dayanıklılığın yanı sıra hafiflik de son derece önem taşımaktadır. Bu daha hafif bir malzeme seçimiyle ilgili olduğu kadar optimum boyutlarla da ilgilidir. Optimum boyutları elde edebilmek için silah tasarımı ve sonrasında sistemin analizi vazgeçilmez aşamadır. Bu çalışmada uzunluğu ve iç çap değeri bilinen M101 top namlusu 1.25 emniyet katsayısı ile 270 kilogramdan 115.95 kilograma hafifletilmiştir. Hafifleştirme sırasında analitik yöntemlerle çözümlenmesi oldukça zor olan namlu cidar kalınlığının patlama sonucu oluşan basınç değerleriyle eksen boyunca hesaplanması ve optimizasyonu hedeflenmiştir. Namlu ait olduğu sistemden ayrılamayacağı için silah sistemi alt sistemleriyle anlatılmıştır. Ayrıca iç balistik temel denklemlerine değinilmiş, optimizasyon kavramı açıklanmış, analiz adımlarında izlenen metot ve kabuller verilmiştir. Seçilen mühimmata ait basınç değerleri Prodas programıyla elde edilmiştir. Namlu tasarımı 3 boyutlu tasarım programı olan Catia’da yapılmış ve sonlu elemanlar paket programı AnsysWorkbench’e aktarılmıştır. Model burada çözümlenerek gerilme dağılımında kritik noktalar belirlenmiştir. Bu yüksek gerilme değerlerine göre namlu cidar kalınlığı, emniyet faktörü ve otofretaj etkisi hesaba katılarak optimize edilmiştir. Çözüm yapılırken elde edilen basınçlar değerlendirilmiş, modele bu basınç değerlerinin doğru verilebilmesi için gerçek patlama olayını temsil edebilecek bir sistem oluşturulmuştur. Balistik değerler Vallier-Heydenreich yöntemiyle, gerilme değerleri ise Lame denklemiyle tekrar analiz edilmiş, sonuçlar karşılaştırılmış ve oluşan farkların sebepleri tartışılmıştır. Bu çalışmayla, namlu malzemesi, kalibresi, uzunluğu ile mühimmata ait parametreleri belli olan sistemlerin namlu cidarı optimizasyonuna yönelik akademik çalışmalara yol gösterici bir yaklaşım geliştirilmiştir