Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 10 / 65
  • Öğe
    Kompozit yama ile tamir edilmiş eliptik delikli alüminyum plakalarda eğilme davranışının sayısal incelenmesi
    (Dicle Üniversitesi, 2018-09) Adin, Hamit; Karaman, Yasemen
    Uzay, havacılık ve otomotiv sanayinde malzemede hasar oluştuğu zaman eğer hasar küçük çaplı ise tüm malzemeyi değiştirmek yerine maliyet, işçilik, zaman vb.sebeplerden dolayı hasarın tamiratına başvurulur. Oluşan bu hasarları tamir edebilmek veya yavaşlatabilmek için çeşitli tamirat yöntemleri bulunmaktadır .Malzemede oluşan hasarlı bölgeye yapacağımız tamirat yöntemlerinden biri de fiber takviyeli kompozit malzeme kullanılarak çift taraflı bindirme bağlantıları oluşturmaktır .Bu çalışmada yapıştırma bağlantısı ile yama işleminin hasarlı bölgeyi onarması amaçlanmıştır. Bu amaçla, merkezine farklı boyutlarda eliptik delikler açılan alüminyum levhaların yamasız ve farklı boyutlarda çift taraflı bindirme bağlantılarının eğme yükü altındaki davranışları sayısal olarak hesaplanmıştır. Yama malzemesi olarak cam elyaf takviyeli kompozit malzeme kullanılmıştır. Yapıştırma işleminin yapılacağı malzemeve yapıştırıcı malzeme olarak sırası ile AA-5083 ve DP460 kullanılmıştır. Yamalı ve yamasız numuneler eğme yüküne maruz bırakılarak kritik hatlardaki gerilme dağılımlarını belirlemek hedeflenmiştir. Gerilme dağılımlarını hesaplamak için Sonlu Elemanlar Metodu kullanılmıştır. Sonlu Elemanlar Metodu ANSYS(v.14.5) programı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerde, farklı yama boyutları ve farklı elips büyük yarıçapları kullanılmış olup elips küçük yarıçapı sabit tutularak değişkenlerin eğme davranışına etkisi incelenmiştir. Normal gerilmeler ve kayma gerilmeleri incelenerek grafiklerle gösterilmiştir. Yamalı ve yamasız numuneler karşılaştırıldığında yamalı numunelerin daha fazla gerilme taşıdığı görülmüştür. Yama uzunluğu arttıkça yapışma yüzeyi arttığı için numunelerin mukavemeti artmıştır
  • Öğe
    Behaviour of bi adhesive in double strap joint with embedded to bending
    (Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 2015-06-15) Adin, Hamit; Temiz, Şemsettin; Sülü, İsmail Yasin
    In this study, behaviour of bi-adhesive used in the repair of damaged parts was analyzed, using the finite element method. In a double-strap joint with an embedded patch, patch is embedded into the adherents for structural requirements. In addition, to increase the strength of the joint, two adhesives are used to bond the adherents. This approach reduces stress concentration at the overlap ends, increases the load capacity and delays the failure. These effects give rise to higher joint strength. For this purpose, a stiff adhesive, FM73 produced by Cytec Fiberite, was applied in the middle portion of the overlap, while a softer adhesive, SBT9244 from 3M, was applied towards the edges, prone to stress concentrations. Non-linear finite element analyses were carried out to predict the failure loads, to assist with the geometric design and to identify effective ratios of sizes to maximize joint strength. Key words: Bi-adhesive, double-strap joints, finite element analysis, mechanical properties, stress analysis, failure loads
  • Öğe
    Effects of particle reinforcement on the bending and compressive behaviors of composite pipes
    (Materials Testing, 2019-11) Adin, Hamit
    In this study, the effects of adding particles to composite pipes were examined. For the study, composite pipes reinforced with particles were produced by using structural epoxy adhesive and mica as the particle. Composite pipes oriented at [-45 °/+45 °] were manufactured by the hand lay-up method. The composite pipes were loaded axially for measuring bending and compressive strength. When bending and compression loads are applied in the experiments it was seen that the particle reinforced methods indicated in the literature have a great effect of on the strength of the bending and compressive behaviour. The results show that addition of particles enhances compressive and bending strength.
  • Öğe
    Rot mili kırılmasını sonlu elemanlar yöntemiyle incelenmesi
    (IESS Publishing, 2019-06) Adin, Hamit; Ak, İsmail
  • Öğe
    The numerical failure analysis of pipe unions used in plumbing
    (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2017-12) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Yıldız, Bilal
  • Öğe
    Onarımda kullanılan darbe dayanımlı iki bileşenli yapıştırıcılar
    (Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, Fevzi
  • Öğe
    Computer aided numerical damage analysis of the axle shaft
    (Ahmet ÇALIK, 2022-09-20) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Adin, Mehmet Şükrü
    Today, while transportation is constantly moving forward, costs are increasing. The aim is to obtain light structures that are suitable in terms of weight, sufficient in strength, and to save materials and energy. Axles are not only used in transport vehicles, but also in buses, automobiles and forklifts. Axles must be of a reliable structure due to their place of use. The external effects that the axles are generally exposed to are the applied loads. In this study, the mechanical damage analysis of the axle shaft and the characteristic changes in steel materials as a result of static loading were investigated numerically. In order to observe the mechanical behavior of the axle shaft under various loading conditions, mechanical tests should be supported by numerical analysis. Because the physical causes of damage development can be understood through numerical analysis. The aim of our study is to reach the most suitable values in the design of the variables with the optimization technique of the axle shaft made of AISI 1035 steel. Optimum values were obtained by performing numerical analyzes of the axle shaft designed with Solidworks program. As a result of the analysis, it was observed that deformation occurred at the ends of the axle.
  • Öğe
    Namlu içi balistik davranışın sonlu elemanlar yöntemiyle
    (Dicle Üniversitesi, 2017-07-01) Adin, Hamit; Özbay, Mahmut; Özgüder, Onur
    Günümüz savunma sanayi ürünlerinde dayanıklılığın yanı sıra hafiflik de son derece önem taşımaktadır. Bu daha hafif bir malzeme seçimiyle ilgili olduğu kadar optimum boyutlarla da ilgilidir. Optimum boyutları elde edebilmek için silah tasarımı ve sonrasında sistemin analizi vazgeçilmez aşamadır. Bu çalışmada uzunluğu ve iç çap değeri bilinen M101 top namlusu 1.25 emniyet katsayısı ile 270 kilogramdan 115.95 kilograma hafifletilmiştir. Hafifleştirme sırasında analitik yöntemlerle çözümlenmesi oldukça zor olan namlu cidar kalınlığının patlama sonucu oluşan basınç değerleriyle eksen boyunca hesaplanması ve optimizasyonu hedeflenmiştir. Namlu ait olduğu sistemden ayrılamayacağı için silah sistemi alt sistemleriyle anlatılmıştır. Ayrıca iç balistik temel denklemlerine değinilmiş, optimizasyon kavramı açıklanmış, analiz adımlarında izlenen metot ve kabuller verilmiştir. Seçilen mühimmata ait basınç değerleri Prodas programıyla elde edilmiştir. Namlu tasarımı 3 boyutlu tasarım programı olan Catia’da yapılmış ve sonlu elemanlar paket programı AnsysWorkbench’e aktarılmıştır. Model burada çözümlenerek gerilme dağılımında kritik noktalar belirlenmiştir. Bu yüksek gerilme değerlerine göre namlu cidar kalınlığı, emniyet faktörü ve otofretaj etkisi hesaba katılarak optimize edilmiştir. Çözüm yapılırken elde edilen basınçlar değerlendirilmiş, modele bu basınç değerlerinin doğru verilebilmesi için gerçek patlama olayını temsil edebilecek bir sistem oluşturulmuştur. Balistik değerler Vallier-Heydenreich yöntemiyle, gerilme değerleri ise Lame denklemiyle tekrar analiz edilmiş, sonuçlar karşılaştırılmış ve oluşan farkların sebepleri tartışılmıştır. Bu çalışmayla, namlu malzemesi, kalibresi, uzunluğu ile mühimmata ait parametreleri belli olan sistemlerin namlu cidarı optimizasyonuna yönelik akademik çalışmalara yol gösterici bir yaklaşım geliştirilmiştir