Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 10 / 14
  • Öğe
    Computer aided numerical damage analysis of the axle shaft
    (Ahmet ÇALIK, 2022-09-20) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Adin, Mehmet Şükrü
    Today, while transportation is constantly moving forward, costs are increasing. The aim is to obtain light structures that are suitable in terms of weight, sufficient in strength, and to save materials and energy. Axles are not only used in transport vehicles, but also in buses, automobiles and forklifts. Axles must be of a reliable structure due to their place of use. The external effects that the axles are generally exposed to are the applied loads. In this study, the mechanical damage analysis of the axle shaft and the characteristic changes in steel materials as a result of static loading were investigated numerically. In order to observe the mechanical behavior of the axle shaft under various loading conditions, mechanical tests should be supported by numerical analysis. Because the physical causes of damage development can be understood through numerical analysis. The aim of our study is to reach the most suitable values in the design of the variables with the optimization technique of the axle shaft made of AISI 1035 steel. Optimum values were obtained by performing numerical analyzes of the axle shaft designed with Solidworks program. As a result of the analysis, it was observed that deformation occurred at the ends of the axle.
  • Öğe
    Araçlarda kullanılan fren diskinin sonlu elemanlar yöntemiyle hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2021-11) Adin, Hamit; Adin, Mehmet Şükrü; Akgül, Sabahattin
    Bir taşıtın şüphesiz en önemli kısımlarından bir tanesi fren sistemidir. Fren sistemleri, motorlu taşıtların yavaşlamasını ve durmasını sağlayan düzeneklerdir. Bir araçta fren sistemi ne kadar kuvvetli ve tesirliyse o taşıt da o kadar güvenlidir. Bilinçli tüketiciler araç tercihinde bulunurken aracın nasıl gittiğinden veya konforundan ziyade ne şekilde durduğuyla da ilgilenir. Eğer giden araç hızlı v e güvenli bir şekilde durma sağlayamıyorsa o markayı tüketici güvenli bulmaz ve tercih etmez. Böylece tüketici başka güvenli araçlara yönelim sağlar ve onları tercih eder. Günümüzde üretilen bütün yeni nesil modern araçlar fren sisteminde diğer fren çeşitlerinden ziyade disk frenleri tercih etmektedir. Fren diskleri taşıtların fren sisteminde bulunur. Bu diskler taşıtların düzgün yavaşlamasına yarayan fren sistem in in önemli parçalarından biridir. Disk fren sistemleri frenlemeyi kaliper ve balatalar arasındaki diski sıkmak suretiyle frenlemeyi sağlayan bir sistemdir. Bu çalışmada, kullanımı neticesinde hasar almış bir adet fren diski piyasadan tem in edilmiştir. Hasarlı olan ve çeşitli aşınmalara maruz kalmış olan bu fren diski incelenmiştir. Kırılma ve aşınma nedenleri araştırılmış ve sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Solidworks paket programı kullanılarak parça modellemesi yapılmıştır. Modellenen bu fren diski ANSYS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda Fren diskinde meydana gelen hasarın nedenleri bulunmuştur.
  • Öğe
    Daire testere makinesinde kullanılan milin nümerik hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; İşcan, Bahattin
    Mil; dişli çark, kayış kasnağı, zincir dişlisi, kavrama göbeği, volan, rotor vb. parçaları üzerinde taşıyan ve bunların kendisiyle birlikte dönebilmeleri için genellikle iki yerinden yataklanmış olan önemli bir makine elemanıdır. Miller, üzerinde taşıdığı parçalardan kaynaklanan yükler sonucu eğilmeye, güç iletimini sağlayan döndürme momenti nedeniyle de burulmaya zorlanır. Motor elemanlarında, güç iletim hattlarında ve gerekse makinenin asıl işlevinin yerine getirildiği bölümlerde mümkün olduğu kadar dönme hareketi yaparak kullanılmaya çalışılanparça ve elemanlar vardır. [1]. Çelik alaşımların kaynak malzemesi olarak yaygın kullanımı; alaşım özelliklerinin ve kaynak koşullarının, sıcak çatlamaların oluşumundaki etkilerinin araştırılmasında önemli bir rol oynamıştır. Deneysel çalışmalar, metallerin kimyasal özelliklerinin, alaşımlı kaynakların sıcak çatlamayla sonuçlanmasında etkin rol oynadığını gösterse de, faktörlerin etkilerinin büyüklüklerine göre ayrıştırılması tam anlamıyla gerçekleştirilememiştir[2].
  • Öğe
    Şehir içi doğalgaz borularındaki kaynak hatalarının tahribatsız ve tahribatlı muayene yöntemleri ile incelenmesi
    (Mehmet BULUT, 2021-06-21) Adin, Hamit; Doğan, Adnan; Adin, Mehmet Şükrü
    Doğalgaz boru hatlarının imalat ve montajı aşamasında yapılan kontroller kalite, insan, çevre güvenliği ve emniyet bakımından çok önemlidir. Bu nedenle çalışmamızda, Mardin ili şehir içinde kullanılan doğalgaz boru hatlarının birleştirme kaynakları API 1104 standardına göre tahribatsız yöntemle muayene edilmiştir. Tahribatsız muayene için doğalgaz boru hattında kullanılan API 5L X42 standardındaki çelik boruların kaynaklı birleşme yerlerinin radyografik resimleri çekilerek hataları tespit edilmiş ve çözümler geliştirilmeye çalışılmıştır. Radyografik muayeneler sonucunda, birleştirme kaynağındaki hataların kullanılan elektrottan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca, çalışma kapsamında borulardan alınan kaynaklı çekme numuneleri ile tahribatlı deneyler de yapılmıştır. Çekme deneyleri sonucunda, birleştirme kaynağı için en uygun elektrotun T2-Saf elektrotu olduğu görülmüştür.
  • Öğe
    Numerical investigation of fatigue behaviors of non-patched and patched aluminum pipes
    (Hibetullah KILIÇ, 2021-06-01) Adin, Hamit; Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü
    In this study, the fatigue behaviors of non-patched and patched aluminum pipes were investigated numerically. The Finite Element Method was used for fatigue analysis in the study. Finite Element Method was implemented with Ansys Workbench (15.0) program. Al 6063 type aluminum pipe, DP-460 type adhesive and [0/90]2 reinforced angled glass-epoxy composite patch material were used in the analyzes. As a result of the numerical study, it was observed that patch size is an effective parameter in fatigue strength and that quarter-circle and semi-circular composite patches increase the fatigue life. It was also observed in the analyzes that the quarter-circle patched aluminum pipes achieved higher fatigue strength.
  • Öğe
    Numerical analysis of damaged helical gear wheel
    (Batman Üniversitesi, 2021-06-30) Adin, Hamit; Adin, Mehmet Şükrü
    In the present day, gear wheels are used to transmit mechanical power in land, sea and air vehicles. Damages can sometimes occur in these gear wheels used in machines. In order to prevent these damages, the use and importance of numerical programs increase with the developing technology. Damages that may occur can be determined in advance through these programs. Thus, material selection can be made with cost-effective analysis. In this study, a damaged helical gear, which is frequently used in car engines, was analyzed numerically. In the study, the damaged helical gear was first modeled with the help of Solidworks program and then static stress analysis was performed with the ANSYS Workbench Finite Elements Package program. In the analysis, the properties of the helical gear made of structural steel were used. As a result of the study, it was determined that the helical gear was broken due to exceeding the safety stress limit.
  • Öğe
    Numerical investigation of fatigue behavior of non-patched and patched aluminum/composite plates
    (Ahmet ÇALIK, 2021-12-20) Adin, Hamit; Sağlam, Zeyni; Adin, Mehmet Şükrü
    In this study, the fatigue behavior of composite patched and non-patched Al 5083 aluminum plates was numerically investigated. Al 5083 Aluminum plates with semi-circular notched (2, 3 and 4 mm long cracked) and "V" notched (30°, 45° and 60° angled) were used in the analyzes. Mechanical properties of Al 5083 Aluminum plate, DP460 type adhesive of produced by 3M and [0°]8 glass fiber reinforced composite patch material was used for the study. The Finite Element Method was applied for numerical study. Numerical analyzes were performed with the Ansys version 15.0 Workbench Package program. As a result of the numerical study, the highest fatigue life (1593.2 N) is seen on the 30° angled "V" notched and patched specimen. However, the fatigue life in non-patched specimen (30° angled "V" notched) was found to be 277.69 N. Thus, the study revealed that the composite patch's contribution is very important.
  • Öğe
    Partikül takviyeli yapıştırıcılarla üretilmiş jute kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Adin, Mehmet Şükrü; Ergün, Raşit Koray; Adin, Hamit
    Bu çalışmada jute tipi kumaşlardan üretilmiş kompozit malzemelerin mekanik özellikleri incelenmiştir. Kompozit malzemeler, yapıştırıcı malzemesi kullanılarak 11 katman olacak şekilde üretilmiş olup verilen ölçü ve değerlere göre kesilmiştir. Elde edilen numuneler çekme deneyine tabi tutulmuştur. Verilere göre alüminyum tozun kompozit numunede daha sağlam bir yapı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Deneysel olarak elde edilen sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Sonuç olarak; partikül katkılı yapıştırıcı kullanılmasıyla elde edilen kompozit malzemelerin çekme hasar yükünün arttığı görülmüştür.
  • Öğe
    Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; İşcan, Bahattin; Seven, Burhan
    Kam mili, subaplara hareket veren bir parçadır. Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili, krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili bulunmaktadır[2]
  • Öğe
    Optimization of welding parameters of AISI 431 and AISI 1020 joints joined by friction welding using taguchi method
    (Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, 2022-06-30) Adin, Mehmet Şükrü; İşcan, Bahattin; Baday, Şehmus
    Martensitic stainless steel AISI 431 and low carbon steel AISI 1020 are materials used together in many different industries. However, important problems are encountered when welding (fusion welding) these materials to each other. For this reason, friction welding process (Solid-state welding) is used to join these dissimilar metals. There are very few studies on joining these materials with friction welding. Therefore, the optimization of the welding parameters used in joining these dissimilar steel pairs with friction welding is of great important. In addition, the effects of the factors dependent on friction welding parameters need to be well understood. In this study, AISI 431 and AISI 1020 steel bars were successfully joined by friction welding, and the effects of welding parameters on tensile strength and axial shortening were investigated, and welding parameters were optimized using Taguchi method to obtain quality weld joints. The experimental results of the study showed that the highest tensile strength (573.32 MPa) of the joints was 54.53%, higher than the lowest tensile strength (370.99 MPa), the highest axial shortening (23.18 mm) was 650.16%, higher than the lowest axial shortening (3.09 mm). The optimal parameters for average axial shortening and average tensile strength were determined as A3B1C3 and A3B3C2; and the highest percentage contribution values for axial shortening and tensile strength were found to be 51.55% (rotating speed) and 63.90% (rotating speed); and R2 values for the average axial shortening and average tensile strengths were found to be 97% and 99.3%, respectively.